سه‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸
۰ نفر

پوپک قاسمی-  پارس‌آباد - خبرنگار: شهرستان پارس‌آباد مغان به عنوان یکی از شهرهای پرجمعیت استان اردبیل در دهه‌های گذشته رشد شتابانی در بزرگ‌تر شدن مساحت داشته است اما این توسعه فیزیکی هماهنگ با توسعه امکانات شهری آن نبوده است.

پایان بلاتکلیفی ‌ 8  ماهه  پارس‌آباد

پارس‌آباد در حالی با برخی مشکلات شهری دست و پنجه نرم می‌کند که در ۷ ماه گذشته هم شهردار نداشت و اخیراً شهردار این شهر بعد از کش و قوس‌های فراوان معارفه شد. با ورود «علی منفرد» در رأس مدیریت شهری این شهرستان در حال حاضر شهروندان انتظار دارند این مدیر جدید با جدیت به حل مشکلات آن‌ها بپردازد.  

  • پارس‌آباد در تسخیر زباله‌ها 

«امید جوان» یکی از شهروندان این شهر اظهار می‌کند: شهر پارس‌آباد در تسخیر زباله‌های انباشته‌شده است که به دلیل نبود مدیریت در رأس سازمان خدمات شهری، توجهی از سوی دیگر عوامل شهرداری برای بهداشت شهری در ماه‌های گذشته مشاهده نشده است.  وی ادامه می‌دهد: اگر سری به محله شهید باکری بزنید بوی تعفن زباله را احساس خواهید کرد و تجمع حشراتی که بهداشت و سلامت ساکنان را تهدید می‌کند به چشم می‌بینید. انتظار داریم شهردار جدید با اطلاع از این مشکلات به همت مضاعف به رفع مشکلات شهری بپردازد.  

  • گلایه امام‌جمعه از مشکلات شهری

وضعیت شهر طی ماه‌های اخیر در نبود شهردار به گونه‌ای پیش رفته است که حتی امام‌جمعه این شهر هم در گفت‌وگو با همشهری از چهره آشفته پارس‌آباد گلایه‌مند است و اظهار می‌کند: چهره شهر آبروی همه ماست اما بیشتر خیابان‌ها و کوچه‌های شهر خاکی هستند و معابر آسفالت هم کیفیت
چندانی ندارند.

حجت‌الاسلام «سیدسعید رشادی» می‌افزاید: این در حالی است که شهرداری پارس‌آباد صاحب کارخانه آسفالت است و امیدواریم شهردار جدید برای آسفالت معابر و ساماندهی چهره آشفته شهر تلاش بیشتری داشته باشد. رشادی همچنین به تعویق پرداخت حقوق کارگران شهرداری هم اشاره می‌کند و می‌افزاید: پرداخت حقوق کارگران شهرداری پارس‌آباد چندین ماه عقب افتاده است و در وضعیت اقتصادی کنونی این تعویق قابل قبول نیست.  وی به تاخیر در نصب تندیس شهریار در پارس‌آباد اشاره می‌کند و می‌گوید: این‌که می‌گویند شورای اسلامی شهر مانع از دادن مجوز نصب تندیس شهریار می‌شود، برای من قابل قبول نیست؛ چراکه مجوز نصب این تندیس را شورای فرهنگ عمومی می‌دهد.  

  • آسفالت‌ریزی؛ اولویت اول

شهردار جدید پارس‌آباد در گفت‌وگو با همشهری درباره اولویت برنامه‌های خود اظهار می‌کند: اولویت اصلی شهرداری آسفالت معابر خواهد بود و ما برنامه‌های ویژه‌ای برای ساماندهی وضعیت معابر داریم. «علی منفرد» می‌افزاید: زیباسازی فضای شهر از دیگر برنامه‌های مورد توجه شهرداری خواهد بود و با رنگ‌آمیزی جدول‌های معابر این فعالیت طی چند روز اخیر شروع شده و با توسعه فضای سبز سعی در بهبود فضای شهری خواهیم داشت.

 تندیس «سیدمحمدحسین بهجت‌تبریزی» ملقب به شهریار در میدان شهریار این شهرستان است که اوایل سال گذشته بعد از گذشت ۳ سال از نصب آن، بنا به دلایل نامشخص تخریب شد و حاشیه‌های زیادی در این شهر ایجاد کرد. منفرد در این باره اظهار می‌کند: به شهروندان پارس‌آباد قول مساعد می‌دهیم در هفته‌های آتی از تندیس شهریار در این میدان رونمایی شود.

شهردار پارس‌آباد در مورد استفاده شهرداری از تسهیلات وزارت کشور برای شهرداری‌های استان عنوان می‌کند: شهرداری پارس‌آباد در تمام حوزه‌های شهری، گردشگری و درآمدزایی برنامه دارد و با بررسی پروژه‌های مورد نظر نسبت به استفاده از همه فرصت‌ها اقدام می‌کند.  این مسئول در مورد اولویت دیگر شهرداری عنوان می‌کند: بازآفرینی مسیر کمربندی از اولویت‌های دیگر ماست و تلاش می‌کنیم این پروژه را با جدیت بیشتر برای رفاه شهروندان پیش ببریم.  

  • بهبود مبلمان شهری

فرماندار پارس‌آباد هم آسفالت‌ریزی معابر و رفع مشکلات چاله‌های متعدد خیابان‌های این شهر را مطالبه اصلی مردم می‌داند و می‌گوید: باید برای حل این مشکل برنامه‌ریزی اساسی برای فصل کاری انجام شود.   «علی علایی» اظهار می‌کند: ظاهر شهر پارس‌آباد به لحاظ مبلمان شهری با استاندارد شهرهای مدرن و توسعه‌یافته تفاوت‌هایی دارد و وضعیت موجود در شأن و منزلت شهروندان دومین شهر پرجمعیت استان نیست. امیدواریم با برنامه‌های جامع این وضعیت بهبود یابد. وی بر لزوم ایجاد منابع درآمد پایدار از سوی شهرداری تأکید می‌کند و می‌افزاید: شهرداری یک نهاد غیردولتی است و با این حال دولت تدبیر و امید حمایت‌های زیادی از شهرداری‌ها انجام می‌دهد که انتظار می‌رود نسبت به رفع خواسته‌های مردمی گام‌های اساسی برداشته شود.  

  • پارس‌آباد ۷ ماه بدون شهردار

شهر پارس‌آباد در حالی طی ۷ ماه گذشته بدون شهردار بود که شهرداری قبلی این شهر «رحمت انوری‌آذر» بعد از انتخاب از سوی شورای اسلامی شهر مشگین‌شهر از پارس‌آباد به مشگین‌شهر منتقل شد و بعد از آن «سیامک پورعباس» به عنوان منتخب شورای اسلامی شهر موفق به احراز صلاحیت از سوی استانداری اردبیل نشد. بعد از ماه‌ها انتظار «علی منفرد» با ۴ رأی موافق از سوی شورای اسلامی شهر پارس‌آباد به عنوان بیست‌وچهارمین شهردار این شهر انتخاب شد تا بعد از ماه‌ها سرپرستی «احمد مولایی‌مطلق» در شهرداری پارس‌آباد، سه‌شنبه (۱۸ تیرماه) با برگزاری مراسم معارفه رسماً کار خود را آغاز کند.

  • ‌تخصیص بودجه از استانداری برای شهرداری پارس‌آباد

معاون عمرانی استاندار اردبیل در مراسم معارفه بیسست‌وچهارمین شهردار شهر پارس‌آباد مغان از اختصاص ۲۰ میلیارد تومان به شهرداری‌ها طی ۳ ماهه اول امسال خبر داده و گفته بود امیدواریم اختصاص این اعتبارات نویدی برای گشایش تامین اعتبارات مورد نیاز شهرداری‌ها شود.   «مسعود امامی‌یگانه» درباره شهرداری‌ پارس‌آباد هم عنوان کرده بود برای شهرداری‌ پارس‌آباد نیز در ۳ ماهه اول سال جاری نزدیک ۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات دولت اختصاص یافته است که امیدواریم این اعتبارات تا پایان سال جاری ادامه‌دار باشد. شهرداری‌ هم باید تلاش حداکثری برای ارائه خدمات شهری به‌ویژه تنظیف معابر را داشته باشد.

کد خبر 447976

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha