همشهری آنلاین: سازمان‌ جهانی‌ بهداشت بر منع استفاده از سطح بالایی از مواد قندی در پوره‌ها و غذاهای صنعتی نوزادان تاکید کرد.

نوزاد

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، به گفته کارشناسان سلامت وجود سطح بالایی از قند، تهدیدی برای اولین دندان‌های نوزاد به حساب می‌آید و بر تمایلات غذایی آنان در بزرگسالی اثر می‌گذارد.

طبق اعلام این سازمان، غذاهای صنعتی کودکان حتی در صورتی که در دسته خوراکی‌های شور و تند قرار گیرد حاوی میزان بالایی از مواد قندی است و لازم است مواد قندی از غذاهای کودکان کمتر از ۳۶ ماه حذف شود.  

دفتر اروپایی سازمان جهانی بهداشت خواستار آن شده تا سطح بالای مواد قندی در رژیم غذایی نوزادانی که از خوراکی‌های صنعتی در دسترس تغذیه می‌شوند حذف شود زیرا این نوع مواد غذایی به اولین دندان‌های نوزادان آسیب می‌زند و موجب می‌شود سلیقه غذایی آنان به گونه‌ای شکل گیرد که در بزرگسالی به چاقی و بیماری‌های مرتبط با چاقی منجر شود.  

همچنین گفته شده خوراکی‌های سرشار از مواد قندی به عنوان غذای نوزادان کمتر از ۶ ماه در بازار موجود هستند و این درحالیست که سازمان جهانی بهداشت تاکید دارد که نوزاد پیش از ۶ ماه باید تنها از شیر مادر تغذیه شود.

بررسی‌های این سازمان روی مواد غذایی فروخته شده در فاصله سال‌های ۲۰۱۷-۲۰۱۶ در انگلیس، دانمارک و اسپانیا نشان می‌دهد که غذاهای صنعتی نوزادان مطابق با دستورالعمل‌های توصیه شده در مورد میزان نمک، پروتئین، چربی و کربوهیدرات است اما بسیاری از آن‌ها حاوی سطح بالایی از مواد قندی است.

کد خبر 447904

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha