اشرف شفیعی -  تبریز - خبرنگار: ازدواج آسان و کم‌هزینه یکی از دغدغه‌های جوانان است. انجام این امر مقدس با کمترین هزینه می‌تواند جوانان را به آن ترغیب کند. در سال‌های اخیر مراکز مختلفی در تبریز این کار را با هزینه کم انجام می‌دهند.

ازدواج آسان در امامزاده سید حمزه(ع) تبریز

در این میان، امامزاده سید حمزه تبریز (ع)، با توجه به توسعه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی، به مرکزی برای برپایی ازدواج آسان تبدیل شده است. حجت‌الاسلام «اسماعیل آقازاده» مدیر آستان مقدس این امامزاده در این زمینه به چند سوال همشهری پاسخ داده است که در ادامه می‌خوانید.  

  • هدف از اجرای طرح ازدواج آسان در این امامزاده چیست؟

این روزها جوانان با مشکلات مالی و افزایش روزافزون تشریفات ازدواج روبه‌رو هستند. به همین دلیل، برای زمینه‌سازی ازدواج آسان و پیوند آسمانی، در آستان مقدس امامزاده سید حمزه(ع) تبریز از چند سال قبل امکان جاری شدن خطبه عقد به صورت رسمی فراهم شد. در این زمینه یک اتاق ویژه و مخصوص در این امامزاده راه‌اندازی شده است.  

  • استقبال از این طرح تا به حال چطور بوده است و انجام عقد در محل امامزاده چقدر هزینه دارد؟

در ۲، ۳ سال اخیر استقبال خوبی از سوی جوانان از راه‌اندازی اتاق عقد صورت گرفته است. جوانانی که مهریه‌های سنگین ندارند، در این امامزاده پیوند آسمانی‌شان را جشن می‌گیرند. مدیریت امامزاده نه‌تنها هیچ هزینه‌ای بابت عقد دریافت نمی‌کند، بلکه هدیه‌ای نیز به زوجین می‌دهد

  • چند خطبه عقد در این محل جاری شده و چه زمان‌هایی استقبال بیشتر است؟

در یک سال بیش از ۱۲۰ خطبه عقد جاری شده است. البته در برخی روزهای خاص سال، مانند روزهای ولادت حضرات معصومین(ع)، با تعدد متقاضیان هم روبه‌رو هستیم. تلاش مدیریت این امامزاده توسعه این شیوه از ازدواج در کنار بارگاه امامزاده است تا فضای بزرگ‌تری برای این امر اختصاص داده شود.

کد خبر 447639

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha