مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۱
۰ نفر

راضیه شعبانی-  البرز- خبرنگار: شمار بانوان ورزشکار البرزی در رشته کاراته در سال‌های اخیر نه‌تنها افزایش داشته، بلکه کسب مدال‌های رنگارنگ از سوی آنها در مسابقات ملی و بین‌المللی نیز چشمگیر بوده است. بانوان نظرآبادی که معتقدند در برخی مواقع حتی بیشتر از آقایان فعال بوده و تلاش کرده‌اند، از انتظارات خود برای برابری امکانات سخن می‌گویند.

قهرمانانی با دغدغه‌های بسیار
  • بار مالی فعالیت کاراته‌کاها

یکی از کاراته‌کاهای شهرستان نظرآباد که ۱۰ سال سابقه فعالیت در این رشته در سبک «شیتوریو اینوی‌ها» را (در این مکتب توجه خاصی به نیرو و سرعت ورود آن و مرکز ثقل نیرو می‌شود) دارد و از سال ۹۶ به تیم‌ ملی در این رشته دعوت شده است، می‌گوید: اکنون بانوان کاراته‌کای نظرآباد با بهترین عملکرد و نتایجی که کسب کرده‌اند، از پرچمداران استان البرز و حتی از بازوان قدرتمند کشور محسوب می‌شوند. «کیمیا کیانی» ادامه می‌دهد: با وجود این‌که مشکلات بسیاری را پشت سر گذاشته‌ایم، اما با مشکلات مالی متعددی روبه‌رو هستیم و همچنان با گذشت این سال‌ها این بار مالی بر دوش خانواده‌ها باقی مانده است. این قهرمان کاراته که در سال گذشته هم موفق به کسب مقام سوم انفرادی در مسابقات جهانی بوسفور ترکیه شده است، می‌گوید: رشته کاراته به سمت خصوصی‌سازی در حرکت است که همین موضوع هم برای اعزام ما به مسابقات مشکلات متعددی به وجود آورده است.

  • ضرورت ایجاد خانه کاراته

یکی دیگر از کاراته‌کاهای این شهرستان هم که در سال ۹۶ در مسابقات انتخابی سنندج موفق به کسب مدال طلا شده است، به مهم‌ترین دغدغه خود در این رشته اشاره می‌کند و می‌گوید: متاسفانه در نظرآباد و حتی در استان خانه کاراته‌ای برای تمرینات حرفه‌ای ورزشکاران نداریم. «فائزه طوسی» با بیان این‌که تمرینات ورزشکاران مبتدی در مقایسه با قهرمان‌ها تفاوت بسیاری دارد، اضافه می‌کند: تمرینات طولانی‌مدت ورزشکاران حرفه‌ای ضرورت ایجاد خانه کاراته را بیشتر نمایان می‌کند.

  • تامین نیازهای روحی

دیگر کاراته‌کای نوجوان نظرآبادی هم که با سابقه‌ای ۶ساله موفق به کسب جایگاه سوم مسابقات جام بین‌المللی بوسفور ترکیه شده است، می‌گوید: در کنار حمایت‌های مادی، حمایت‌های معنوی هم برای تامین نیازهای روحی و روانی ورزشکاران مهم به شمار می‌رود. «مهدیه طوسی» همچنین ادامه می‌دهد: داشتن حداقل امکانات رفاهی برای رفع این نیازها می‌تواند کمک بسیاری به کسب نتایج بهتر ورزشکاران در مسابقات مختلف کند. وی اضافه می‌کند: این خدمات می‌تواند در کنار ورزش قهرمانی، شامل ارائه امکاناتی همچون استفاده رایگان و نیمه‌رایگان قهرمانان از استخرها باشد.

  • تعامل بیشتر با تیم‌هاراهی برای پیشرفت

نوجوان دیگری از کاراته‌کاهای قهرمان این شهرستان می‌گوید: همواره کسب تجربه در تمامی زمینه‌ها باعث پیشرفت افراد و به‌ویژه ورزشکاران شده است. «فاطمه نودهقان» ادامه می‌دهد: تمرین زیاد و تعامل با سایر تیم‌ها که باعث کسب تجربه می‌شود، می‌تواند در پیشرفت ورزشکاران نقش موثری ایفا کند. وی اضافه می‌کند: اگرچه این اقدامات هزینه و وقت زیادی می‌خواهد، اما همواره نتایج مطلوبی در مسابقات به همراه خواهد داشت.

  • نیاز ورزشکاران نظرآبادی به سالن بدنسازی

یکی از  مربیان کاراته در نظرآباد می‌گوید: در ماه‌های اخیر کاراته‌کاهای نظرآباد ثابت کرده‌اند که با بیشترین توانایی و کمترین امکانات هم می‌توان برای استان و حتی کشور افتخارآفرینی کرد. «زهره نیک‌نژاد» ادامه می‌دهد: نظرآباد از ورزشکاران و مستعدان بسیاری در این رشته برخوردار است که درصورت ارائه امکانات و تجهیزات بیشتر همواره با نتایج بهتری هم در مسابقات بین‌المللی و حتی المپیک روبه‌رو خواهیم بود. وی همچنین با اشاره به نیازهای ورزشکاران این شهرستان، می‌افزاید: سالن بدنسازی از مهم‌ترین امکاناتی است که این روزها قهرمانان و ورزشکاران در نظرآباد به آن نیاز دارند.

این مربی نظرآبادی همچنین می‌گوید: با توجه به علاقه شخصی‌ام به رشته کاراته در سال‌های اخیر سعی کردم تا با ایجاد باشگاهی برای علاقه‌مندان این رشته تا حد زیادی از مراجعه پردردسر به مرکز استان و شهرستان‌های دیگر جلوگیری کنم. وی ادامه می‌دهد: در این باشگاه سعی کردیم تا مستعدان بسیاری را پرورش دهیم و برای حضور در مسابقات مختلف آماده کنیم.

نیک‌نژاد همچنین با بیان این‌که مسئولان استان همیشه با تقدیر و تجلیل در قالب پیام و خبر از ما حمایت می‌کنند، می‌گوید: با وجود تمامی اقدامات اما وجود خانه کاراته، تامین نیازهای روحی، اعزام و تعامل بیشتر با سایر تیم‌ها و... از مهم‌ترین نیازها و انتظاراتی است که از مسئولان استان داریم و امیدواریم بانوان شهرستان و استان هم از امکانات و توجه برابری نسبت به آقایان برخوردار شوند.

وی اضافه می‌کند: ورزش قهرمانی در صورتی می تواند به چشم‌انداز مشخصی دست یابد که اهداف بلندمدت برای آن تدوین شده و به برنامه‌های عملیاتی تبدیل شوند. مربی نظرآبادی در رشته کاراته، با بیان این‌که کسب عنوان در رویدادهای ورزشی بزرگ و بین‌المللی که در کانون توجه بسیاری از کشورها قرار دارد، می‌گوید: این موضوع می‌تواند شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی یک جامعه را تحت تأثیر قرار دهد، از این رو بسیاری از کشورها در تلاش هستند با برنامه‌ریزی، ورزشکارانی را آماده و روانه مسابقات کنند که موفقیت آنها را در رویدادهای بزرگ تضمین کند. ما از این امکان برخورداریم و انتظار می‌رود که از آن به‌خوبی بهره برده و آینده خوبی را برای جامعه در عرصه‌های گوناگون رقم بزنیم.

  • خانه‌ای برای کاراته‌کاها

کاراته در بخش بانوان در عرصه‌های ملی، آسیایی و حتی بین‌المللی در استان نتایج خوبی به خود اختصاص داده است. به گزارش همشهری، نایب‌رئیس هیات کاراته استان با اشاره به شرایط موجود برای بانوان کاراته‌کا گفت: خوشبختانه بانوان کاراته‌کای استان از عملکرد خوبی برخوردارند. «آزاده بهزاد» افزود: کاراته‌کاهای البرز نشان داده‌اند که این ورزش از ظرفیت و توانایی بالایی برای سرمایه‌گذاری و کسب نتایج مطلوب در بخش بانوان و آقایان برخوردار است.

وی گفت: اکنون هیات کاراته استان در تلاش است تا با ارائه برخی خدمات به ورزشکاران، از آنها در راستای پیشرفت و هموار کردن مسیر، حمایت کرده و موثر واقع شود. نایب‌رئیس هیات کاراته البرز همچنین با اشاره به شرایط تمرینی قهرمانان استان، عنوان کرد: با پیگیری‌هایی که انجام شد، مدت‌هاست که در سالن نشاط واقع در ورزشگاه انقلاب کرج، محلی به عنوان خانه کاراته استان برای تمرین ورزشکاران این رشته درنظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: تمامی قهرمانان شهرستان‌های البرز با مراجعه به این محل می‌توانند از آن برای تمرینات خود استفاده کنند. نایب‌رئیس هیات کاراته البرز اضافه کرد: اکنون نیز قهرمانان استان در این سالن و در سئانس‌های مشخص به تمرین می پردازند. وی ادامه داد: با توجه به این‌که کاراته از ورزش‌های المپیکی محسوب می‌شود و البرز هم قهرمانان بسیاری دارد، بنابراین در حدِ امکان، در ارائه خدمات به آنها و کسب نتایج مطلوب تلاشخواهیم کرد.

کد خبر 447633

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha