مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۸
۰ نفر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی شهرستان نظرآباد درباره وضعیت کشت محصولات زراعی در نظرآباد گفت: آب و هوا و خاک مناسب شهرستان نظرآباد باعث شده است که این شهرستان بتواند عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات کشاورزی در استان البرز را به خود اختصاص دهد، به طوری که در سال گذشته بیشترین تولید گندم در سطح ملی به این شهرستان تعلق داشت.

نظرآباد؛ پیشگام توسعه کشاورزی در البرز

به گزارش همشهری «ایرج الماسی» افزود: همچنین با هماهنگی مرکز تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر استان البرز، سالانه یک گونه جدید گندم از این شهرستان به کشور معرفی می‌شود که نشان‌دهنده فعالیت‌های مطلوب علمی در حوزه کشاورزی این شهرستان است. وی عنوان کرد: یک کارگاه آموزشی با عنوان «تاثیر کودهای زیستی بر عملکرد گندم» با هدف جایگزینی کودهای زیستی با کودهای شیمیایی و ارتقای سلامت جامعه برای کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات زراعی در نظرآباد نیز برگزار شد.

وی با بیان این نکته که استفاده از کودهای آلی موجب افزایش ۲۰ درصدی عملکرد گندم می‌شود، ادامه داد: امیدواریم با ترویج شیوه‌های نوین و تحقیقات به‌روز کارشناسان کشاورزی، علاوه بر افزایش بهره‌برداری از اراضی کشاورزی و باغ‌های شهرستان، شاهد توسعه محصولات سالم و کاهش مصرف کودهای شیمیایی در مزارع استان باشیم. الماسی با اشاره به اهمیت استفاده از تکنولوژی‌های نوین در کشاورزی برای بهره‌برداری بیشتر از اراضی گفت: افزایش چشمگیر استفاده از سیستم‌های آبیاری نوین تحت فشار، توسعه مکانیزاسیون و همچنین توسعه گلخانه‌ها در شهرستان نظرآباد باعث شده است که نمودار تولیدات کشاورزی این شهرستان سیری صعودی داشته باشد، به طوری که کشاورزان ما به رکورد برداشت کلزا به میزان بیش از ۶ تن در هر هکتار دست یافته‌اند که جهشی بزرگ در صنعت کشاورزی کشور محسوب می‌شود. مقام نخست استان در تولید قارچ، انواع نهال میوه، گیاهان دارویی و ذرت علوفه‌ای نیز به شهرستان نظرآباد اختصاص دارد که نشانگر تلاش فعالان این حوزه در شهرستان است.

کد خبر 447099

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha