مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹
۰ نفر

محمد احمدی- کارشناس امور شهری: وجود تابلوهای متعدد شهری که در سال‌های اخیر به درآمدهای پایدار برای برخی افراد و ارگان‌ها در کشور تبدیل شده و تناسبی با فضاهای موجود شهر و نیاز مردم ندارد، برای ساکنان شهرها دغدغه‌های گوناگون ایجاد کرده است.

محمد احمدی- کارشناس امور شهری

مضامین و موضوعاتی که در برخی از این تابلوها در نظر گرفته شده، بدون ضوابط و قوانین شهری و حتی نادیده گرفتن سلامت افراد جامعه تهیه شده است. نادیده گرفتن ابعاد و مساحت تابلوهای تبلیغاتی و فضایی که برای آن در نظر گرفته می شود، از دیگر موضوعاتی است که توجه شهروندان را به خود جلب می‌کند.

برخی مواقع سیمای شهری نیز در قالب تابلوهای تبلیغاتی، زشت و روح‌آزار می‌شود و گاهی دستگاه‌های متعدد بدون در نظر گرفتن ضوابط و ظرفیت‌های موجود، اقدام به تهیه و نصب تابلوها و بنرهای مختلف می‌کنند. بعضی از این تابلوها با شکل و شمایل و رنگ‌های خیره‌کننده در مسیر راه‌ها، جاده‌ها، خیابان‌های شهر و بزرگراه‌ها نصب می‌شوند که حتی می‌تواند به حوادث رانندگی نیز منجر شود. به همین دلیل نابسامانی در این تابلوها زیاد است و در این خصوص طرح جامع ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی در دستور کار سازمان زیباسازی شهرداری کرج قرار دارد که به صورت کارشناسی بررسی و بر اساس نتایج این بررسی ساماندهی می‌شود.

در برخی از تابلوها و فضاها تبلیغات غیرمجاز صورت می‌گیرد، در حالی که این فضاها در اختیار کانون‌های تبلیغاتی نیستند و برای ساماندهی آنها پیشنهاد شده که زیر نظر این مجموعه‌ها قرار گیرند. باید ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی از طریق کمیسیون و مزایده‌ها به کانون‌های تبلیغاتی واگذار شود تا با اجرای قوانین تبلیغات را داشته باشند. یکی از مشکلات تبلیغات اجرا نشدن قوانین و مقررات تبلیغاتی است و عدم رعایت آن به سیستم تبلیغاتی این کلان‌شهر آسیب می‌زند. موضوع دیگر بحث سیما و منظر شهری است که در استان و به‌ویژه کرج رعایت نمی‌شود، چرا که سر هر پل، میدان و چهارراه تابلوهای تبلیغاتی زیبایی بصری شهری را از بین می‌برند و منظر شهری را مخدوش می‌کنند.

شهرداری باید به عنوان دستگاه متولی و مدیریت شهری این موارد را مد نظر و در دستور کار قرار دهد. شهرداری کرج معتقد است که ۳۰ درصد سازه‌های تبلیغاتی شهری در اختیارش است و ۷۰ درصد مابقی به ارگان‌های دیگر تعلق دارد. مجوز این سازه‌ها را باید شهرداری صادر کند و تا اجازه ساخت از شهرداری نباشد، هیچ سازه تبلیغاتی اکران نمی‌شود، چرا که هیچ ارگانی نمی‌تواند خودسرانه اقدام به احداث سازه تبلیغاتی کند. شهرداری کرج باید با این تابلوها برخورد کند و ساماندهی را هر چه سریع‌تر انجامدهد.

کد خبر 447492

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار البرز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha