بهناز رحیمیان -خراسان رضوی ـ خبرنگار: از سند برش منطقه‌ای برنامه میان‌مدت شهرداری مشهد رونمایی شد.

شهریار آل‌ شیخ

معاون برنامه‌ریزی و توسعه انسانی شهردار مشهد در آیین رونمایی از این سند اظهار کرد: این برنامه علاوه بر تدوین‌عملکرد ۴ ساله شهرداری، مدل جدیدی از برنامه‌ریزی‌ ساختاری است که به استقلال بیشتر مناطق کمک می‌کند و انتخاب و مدیریت را در مناطق آسان خواهد کرد.   «شهریار آل‌ شیخ» ادامه داد: در این برنامه، تحقق برنامه‌ها به صورت لحظه‌ای قابل رصد است و شاخص ها به صورت ثبتی، قطعی و سیستمی ارائه می‌شود و پیشرفت برنامه در هر مقطعی رصد خواهد شد.  

وی با اشاره به این‌که در این برنامه از مدل سبد پروژه‌ای که مدل انتخابی مدیریتی و کاملا به‌روز است استفاده شده، افزود: در این برنامه هر زمان می‌توان پروژه تعریف کرد و پروژه را با شاخص های برنامه تطبیق داد و به سبد پروژه منتقل کرد. همچنین از دانشنامه روستاهای حریم شهر که به صورت کامل تدوین شده است، رونمایی شد. معاون برنامه‌ریزی و توسعه انسانی شهردار مشهد در مورد آن گفت: این دانشنامه حاصل یک کار میدانی و پژوهشی ارزشمند است که بر مبنای اسناد مرتبط و نگاه فرهنگی و اجتماعی جمع‌آوری شده است.

آل شیخ با اشاره به این‌که پس از ابلاغ طرح جامع مشهد، حریم مشهد به ۳ برابر وضعیت موجود افزایش یافت، توضیح داد: اطلاعات و پایه دانشی ما درباره حریم روستاها و نقشه‌های حریم بسیار کم بود و به مجموعه کاملی از اطلاعات حریم نیاز داشتیم. ساختار جدید یک گام مطالعاتی همکاران ما در دانشگاه فردوسی است و اشراف کامل در وضعیت حریم شهر را به ما می‌دهد.  

وی با بیان این‌که این دانشنامه باز در فضای اینترنت قرار گرفته است و امکان توسعه آن وجود دارد، تصریح کرد: از این طریق دستگاه‌های مختلف قادر به بارگذاری اسناد هستند همچنین در موضوعات فرهنگی و اجتماعی به ‌ویژه در پیشینه‌های تاریخی و وضعیت اجتماعی ارتباطی و مردم‌شناختی موضوعات از سوی مردم می‌تواند بارگذاری شود که به ایجاد هویت و دلبستگی بیشتر مردم به مجموعه زیستی خود منجر می‌شود.  

معاون برنامه‌ریزی و توسعه انسانی شهردار مشهد در ادامه گفت: در آستانه افتتاح اولین شهرداری الکترونیک در مشهد هستیم که ورود ارباب رجوع در آن نخواهیم داشت. این برنامه به عنوان پایلوت در منطقه ۱۲ شهرداری اجرا شده است و کل فرایندها در ارتباط با شهروندان در سیستم اتوماسیون قابل ردیابی است. در این ساختار کیفیت و سرعت پاسخگویی رصد می‌شود و در مدل ارزیابی عملکرد ما قرار می‌گیرد.  

کد خبر 447458

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خراسان رضوی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha