همشهری آنلاین: آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان برای سومین در یک ماه هنگامی که در ملاقاتی در کنار نخست‌وزیر فنلاند ایستاده بود دچار لرزش بدن شد.

Angela Merkel

به گزارش دیلی‌میل در ویدئویی که خبرگزاری رویترز از این دیدار در روز چهارشنبه ۱۹ تیر منتشر کرده است، دیده می‌شود که همه بدن آنگلا مرکل در هنگامی در یک مراسم سان نظامی در هنگام ورود آنتی رینه، نخست‌وزیر فنلاند ایستاده است، به طور کنترل‌ناپذیری می‌لرزد.

در این ویدئو هنگامی که دوربین روی مرکل ۶۴ ساله متمرکز می‌شود، می‌توان دید که او لحظه‌ای دستانش را به هم قلاب می‌کند، بعد دست‌هایش را کنار بدنش رها می‌کند و همه بدنش به طور مهارناپذیری دچار لرزش می‌شود.

صدراعظم آلمان سپس در کنفرانس خبری مشترک با نخست‌وزیر فنلاند به مردم اطمینان داد که حالش خوب است و دلیلی برای نگرانی وجود ندارد.

لرزش بدن مرکل برای نخستین بار در ۱۸ ژوئن (۲۸ خرداد) در هنگام دیدار با ولادومیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین توجه‌ها را جلب کرد و موجب نگرانی درباره سلامت او شد.

آنگلا مرکل دو هفته پیش در ۲۷ ژوئن هم در یک مراسم عمومی در کنار فرانک- والتر استاین‌مایر، رئیس‌جمهور آلمان هم دچار لرزش شد. این لرزش بدن که درست ۲ و ساعت پیش از سفر او به ژاپن برای شرکت در اجلاس گروه ۲۰ رخ داد، پرسش‌های جدیدی را درباره وضعیت سلامت او برانگیخت.

یک مقام دولتی آلمان گفت درحالی‌که نخستین مورد لرزش مرکل به کم‌آبی بدن و مصرف بیش‌ازحد قهوه در یک روز داغ نسبت داده شد، دومین مورد لرزش بیشتر روان‌شناختی بود چراکه او به‌شدت تلاش می‌کرد از تکرار لرزشش جلوگیری کند.

کارشناسان پزشکی فرضیات بسیاری را درباره علت لرزش مرکل مطرح کرده‌اند، از پرکاری تیروئید تا افت قند خون. اما اغلب پزشکان توافق دارند بعید است که این لرزش مربوط به کم‌آبی بدن یا بیماری پارکینسون باشد.

کد خبر 447331

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha