همشهری آنلاین: رای گیری برای انتخاب «اورسولا فون درلاین» به ریاست کمیسیون اروپا در حالی هفته آینده انجام می گیرد که حزب سبزها خواهان به تعویق افتادن این اقدام شدند.

اورسولا فون درلاین

به گزارش ایرنا، نشریه دی ولت آلمان با اشاره به وجود تردیدها در مورد ریاست وزیر دفاع آلمان بر کمیسیون اروپا از طرح حزب سبزها برای به تعویق انداختن رأی گیری در مورد وی تا دو ماه دیگر خبر داد.

در همین پیوند «راینهارد بوتیکوفر» یکی از رؤسای حزب سبزهای اتحادیه اروپا به این نشریه گفت که این حزب خواهان موکول شدن رأی گیری در این خصوص به اواسط سپتامبر است.

وی با بیان اینکه در سال ۲۰۰۹ نیز چنین تصمیمی برای انتخاب رئیس کمیسیون اروپا اتخاذ شد، این اقدام را «عاقلانه» ارزیابی کرد.

به گفته این مقام حزب سبزها وزیر دفاع آلمان و تفکرات اروپایی وی هنوز در بین اعضای پارلمان اروپا به درستی شناخته نشده و باید به آنها فرصت کافی برای این شناخت داده شود.

بوتیکوفر تاکید کرد نمایندگان پارلمان اروپا باید بدانند که مواضع " فون درلاین " در موضوعات بحث برانگیز اتحادیه مانند: محیط زیست، صنایع، سیاست‌های اجتماعی و رقابتی و غیره چیست.

این مقام حزب سبزها یادآور شد اینکه مقامات اروپایی انتظار داشته باشند پارلمان اروپا در عرض ۶ روز به شناخت جامع از خانم " فون درلاین " رسیده و به او رأی دهد، منصفانه نیست.

طبق جدول زمانی پارلمان اروپا، اعضای جدید این پارلمان باید سه شنبه هفته آینده (بیست و پنجم تیر) برای تعیین جانشین «ژان کلود یونکر» در کمیسیون اروپا رأی گیری کنند.

بر این اساس رئیس جدید کمیسیون اروپا که کار خود را از پاییز آغاز خواهد کرد نه تنها رئیس ۳۰ هزار کارمند این نهاد اروپایی می‌شود بلکه باید خط کشی‌ها سیاسی و اولویت‌های اتحادیه اروپا را تعیین کند.

کد خبر 447313

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha