همشهری آنلاین: حزب مسلم لیگ شاخه قائد اعظم حزب اصلی طرفدار پرویز مشرف رییس جمهوری پاکستان، شکست در انتخابات پارلمانی این گشور را پذیرفت.

به گزارش بی بی سی، با اعلام نتایج اولیه انتخابات پاکستان مشخص شد که حزب مردم که پیشتر ریاست آن را بی نظیر بوتو به عهده داشت با کسب 89 کرسی مجلس ملی و 170 کرسی مجلس ایالتی  پیشتاز است و حزب مسلم لیگ به رهبری نواز شریف نیز با به دست آوردن 70 کرسی مجلس ملی و 115 کرسی مجلس ایالتی  در رده دوم قرار دارد. این دو حزب توانسته‌اند به یک پیروزی قاطع در انتخابات پارلمانی پاکستان دست یابند.

در صورتی که این دو حزب با یکدیگر ائتلافی از دو سوم نمایندگان پارلمان تشکیل دهند، آنگاه خواهند توانست پرویز مشرف رییس جمهوری کنونی را ستیضاح کنند. البته این مساله که آیا این دو حزب با یکدیگر ائتلاف خواهند کرد، همچنان نامشخص است.

پیشتر نیز  اولین نتایج غیررسمی اعلام شده در مورد انتخابات پاکستان حکایت از آن داشت که متحد اصلی مشرف و رئیس حزب مسلم لیگ شاخه قائد اعظم از راهیابی به پارلمان این کشور بازمانده است.[شکست متحد اصلی مشرف در انتخابات پارلمانی پاکستان]

حزب مسلم لیگ شاخه قائد اعظم نیز با کسب 41 کرسی مجلس ملی و 95 کرسی مجلس ایالتی در رده سوم انتخابات پارلمانی پاکستان قرار گرفت، پیش بینی می‌شود در پایان شمارش آرا، این حزب کمتر از  یک چهارم کرسی‌های مجلس ملی پاکستان را کسب کند. 

با این حال پرویز مشرف اعلام کرده است که بدون توجه به این که چه حزبی در انتخابات پاکستان پیروز شود او نتیجه انتخابات را خواهد پذیرفت.

مشرف که از متحدان اصلی آمریکا محسوب می‌شود به دلیل آنچه که مخالفانش رفتار اقتدارگرایانه و بیکفاتی می‌خواندند، بخش عمده‌ای از محبوبیت خود را از دست داده است.

کد خبر 44729

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز