همشهری آنلاین: ساختن یک بزرگراه جدید ۲۰۰۰ کیلومتری جدید که چین را از راه روسیه به اروپا متصل می‌کند، موافقت مقامات را جلب کرده است.

Meridian highway

به گزارش ایندیپندنت «بزرگراه مریدین» که با سرمایه خصوصی از مرز روسیه سفید (بلاروس) تا قزاقستان کشیده خواهد شد و به عنوان یک «میانگذر مسکو» برای حمل و نقل میان چین و اروپا عمل خواهد کرد.

روزنامه تجاری ودیموستی گزارش می‌دهد که پیشنهاد ساخت این بزرگراه تصویب کرده است و کار از هم اکنون در اطراف مرز ساگارچین در انتهای شرقی این جاده شروع شده است.

این بزرگراه چهار بانده در طرف غربی در نزدیکی سمولنسک، در نیمه راه میان مسکو و مینسک، وارد روسیه سفید می‌شود و از میان برخی زا محرومترین نقاط بزرگترین کشور جهان که با الهام اصطلاح مشابه در آمریکا «کمربند زنگ‌زده» روسیه نامیده می‌شود، می‌گذرد.

پیش‌بینی می‌شود  این بزرگراه حدود ۶۰۰ میلیارد روبل (۷.۵ میلیارد پوند) خرج بردارد و با همکاری بخش خصوصی و دولتی که تضمین بازگشت سرمایه‌ها را می‌دهد، ساخته خواهد شد. منبع اصلی درآمد این بزرگراه کامیون‌هایی است که میان چین و اروپا در رفت‌وآمد هستند.

انتظار می‌رود با ساخت این بزرگراه بخشی از نقل و انتقال محموله‌هایی که در حال حاضر از کانال سوئز و راه‌آهن ترانس‌سیبرین می‌گذرند، از طریق آن انجام گیرد.

«بزرگراه مریدین» خود بخش غربی یک بزرگراه جدید ۸۰۰۰ کیلومتری میان روسیه و غرب چین است و در نهایت بندرهای هامبورگ در آلمان و شانگهای در چین را به هم وصل می‌کند.

این طرح یکی از چند پروژه‌ای است که پکن آنها را به عنوان بخشی از «ابتکار عمل کمربند و جاده چین» تبلیغ می‌کند.

این بزرگراه جدید به گردشگران غربی که با ماشین سفر می‌کند دسترسی جاده‌ای جدیدی به غرب روسیه می‌دهد و ارتباطات میان اروپا و جمهوری‌های آسیای مرکزی قزاقستان، ازبکستان، قرقیزستان و تاجیکستان را بهبود می‌بخشد- هر چند که مقررات ویزا هم در روسیه و هم در روسیه سفید هنوز پیچیده و مشکل هستند.

نام «بزرگراه مریدین» از نام یک جاده اتومبیل‌رو در ابتدای قرن بیستم در آمریکا گرفته شده است که میان داکوتای شمالی و تگزاس کشیده شده بود.

کد خبر 447266

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha