سه‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: «‌دیوید آتنبرو» ـ مستندساز و طبیعت‌شناس مشهور انگلیسی ـ که مجموعه‌های مستند زیادی را در طول زندگی کاری خود ساخته است، با مستند جدیدی از «بی‌بی‌سی» به نام «هفت دنیا، یک سیاره» ‌بازمی‌گردد.

ديويد آتنبرو

از مشهورترین مستندهای آتنبرو در ایران «زندگی» و «سیاره زمین» است و اخیرا پخش مستند دیگری از این کارگردان با نام «سیاره آبی۲» هم در شبکه چهار آغاز شده است.

به گزارش ایسنا،‌ «هفت دنیا، ‌یک سیاره»‌ مجموعه مستند جدید «آتنبرو» است که ساخت موسیقی متن آن را «‌هانس زیمر»، موسیقیدان معروف آثاری همچون «در میان ستارگان»‌ و «دزدان دریایی کارائیب»‌ به عهده دارد. این مستند مخاطبان را به سفری در سراسر جهان خواهد برد. 

مستند «هفت دنیا، ‌یک سیاره»‌ نقش هر کدام از قاره‌ها در زندگی حیوانات را به تصویر خواهد کشید.

در توضیح مختصری که از این مجموعه منتشر شده است، می‌خوانیم:

«میلیون‌ها سال پیش نیرویی‌ باورنکردنی پوسته زمین را در هم شکست و در نهایت هفت قاره کنونی را با آب و هوا، پوشش گیاهی و تنوع جانوری منحصر به فرد به وجود آورد. از بهشت رنگارنگ آمریکای جنوبی گرفته تا گرمای سوزان آفریقا؛ «هفت جهان، یک سیاره» هویت حقیقی هر کدام از قاره‌ها را به تفکیک به نمایش می‌گذارد و نشان می‌دهد که چطور شرایط منحصر به فرد هر قاره زندگی موجودات زنده آن منطقه را تحت تاثیر قرار داده است. داستان‌های غیرقابل انتظار این مجموعه شما را شگفت‌زده خواهد کرد.»

«اتنبرو» قصد دارد در جریان این مستند که سفری از عمیق‌ترین مناطق ‌آفریقا ‌تا دریاهای اطراف قطب جنوب است،‌ مخاطبان را از دیدگاهی دیگر با حیات وحش آشنا کند. در جریان این مجموعه هفت‌قسمتی،‌ چالش‌های بزرگی که حیوانات در این دنیای تحت سلطه‌ی انسان‌ها با آن مواجه هستند نیز به نمایش گذاشته می‌شود.

در حال حاضر هیچ تاریخ مشخصی برای پخش اولین قسمت از این مجموعه ارائه نشده است، اما طبق گزاراش‌های ارائه شده، این مجموعه تا پایان سال ۲۰۱۹ پخش خواهد شد.

«شارلوت مور»‌، مدیر محتوا برنامه شبکه «بی‌بی‌سی» بیان کرد: «این مجموعه که ترکیبی از جدیدترین تکنولوژی و بینشی بی‌نظیر از رفتار حیوانات است، دیدگاهی جدید از جهان طبیعت ارائه خواهد داد.»‌

«اتنبرو»‌ در رابطه با مستند جدید خود بیان کرد: «اقیانوس‌ها دو  سوم سیاره ما را تشکیل می‌دهند و خشکی‌ تنها یک سوم کره زمین را شامل می‌شود. در هر هفت قاره متفاوتی که انسان‌ها بر روی آن زندگی می‌کنند، مخلوقات حیرت‌آوری از جمله پرندگان، پستانداران و دیگر گونه‌های مختلف وجود دارند. هر کدام از این گونه‌ها در کنار زیبایی منحصر به فرد خود، مشکلات خاص خود را نیز دارند. چهار سال گذشته را به ساخت مجموعه‌ای درخصوص این هفت قاره متفاوت پرداختیم. این مجموعه در سال جاری پخش خواهد شد.»

وی با اشاره به این که مجموعه‌های پیشین «سیاره آبی»‌ در بالا رفتن سطح آگاهی مردم نسبت به تاثیرات مخرب استفاده از پلاستیک بر محیط زیست موثر بوده است، بیان کرد: «ما در قالب این مجموعه نشان دادیم که پلاستیک‌ چه بر سر موجودات اقیانوس‌ها می‌آورد.»‌

با توجه به گزارش منتشر شده توسط  «گلوبال وب ایندکس»، پس از آن که مجموعه مستند «سیاره آبی ۲» برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ پخش شد و سپس در کشورهای مختلف سراسر جهان هم به روی آنتن رفت، تاثیری که از آن با عنوان «‌تاثیر اتنبرو» یاد می‌شود نقش چشمگیری در کاهش مصرف مردم بریتانیا از تولیدات پلاستیکی داشته است.

چندی پیش، یک شیر دریایی که بر اثر یک حلقه‌ی پلاستیکی زخمی‌ شده بود توسط گروهی از داوطلبان محیط زیست مداوا شد و به اقیانوس بازگردانده شد. این شیر دریایی به افتخار تاثیرات چشمگیر مجموعه «سیاره آبی ۲»‌ این مستندساز بر سطح آگاهی مردم نسبت به تاثیرات مخرب تولیدات پلاستیکی بر محیط زیست، «سر دیوید» نام گرفت. 

«اتنبرو»‌ جوایز و عناوین افتخاری متعددی دریافت کرده است که از میان آن‌ها می‌توان به نشان شوالیه و جایزه بفتا اشاره کرد.

کد خبر 447179

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha