همشهری آنلاین: پنجاه و چهارمین دوره جشنواره فیلم کارلووی‌واری شامگاه روز شنبه با اهدای جایزه بزرگ گوی بلورین به کمدی جاده‌ای «پدر» از بلغارستان به پایان رسید.

اختتاميه جشنواره كارلووي واري و اهداي گوي بلورين

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هالیوود ریپورتر، «پدر» به کارگردانی مشترک کریستینا گروزوا و پتار والچانف یک درام سرگرم‌کننده خانوادگی داستان پدری را در موقعیت‌های جفنگ و بامزه روایت می‌کند که در غم از دست دادن همسرش سوگوار است. هیات داوران بخش مسابقه رسمی جشنواره کارلووی‌واری شامل اشتپان هولیک، آنماری جاسیر، سرگی لوژنیتسا، آنجلیکی پاپولیا و چارلز تسون جایزه اصلی کارلووی‌واری امسال را به سازندگان «پدر» اهدا کرد.

جایزه ویژه هیات داوران به «لارا» به کارگردانی یان-اوله جرستر از آلمان رسید؛ فیلمی که درباره حضور یک مادر مقتدر در برنامه پیانونوازی پسرش و پیامدهای عجیب و پیش‌بینی‌نشده آن است. کورینا هارفوش برای بازی در نقش اصلی همین فیلم جایزه بهترین بازیگر زن را با خود به خانه برد. نکته جالب اینکه هارفوش در ۱۹۸۸ هم برنده همین جایزه یعنی بهترین بازیگر زن از جشنواره کارلووی‌واری شده بود.

جایزه بهترین بازیگر مرد به میلان اوندریک برای «بگذار نور بتابد» اهدا شد. فیلم درباره پدری است که از کار در خارج مرزها به خانه برمی‌گردد و می‌بیند پسرش عضو یک گروه افراطی پارلمانی است. تیم میلانتس از بلژیک با «پاتریک» جایزه بهترین کارگردان را به دست آورد و هیات داوران از جونا تروباس کارگردان اسپانیایی برای فیلم سینمایی «باکره آگوست» و آنتونیا گیسن، بازیگر «مردی از آینده» محصول مشترک شیلی و آرژانتین تقدیر کرد.

امسال در مجموع بیش از ۱۲۵۰۰ نفر از فعالان صنعت سینما در جشنواره کارلووی‌واری حضور یافتند که ۳۰۵ نفر آنها فیلمساز و ۶۰۵ نفر روزنامه‌نگار و منتقد بودند. ۴۹۷ برنامه نمایش فیلم برای ۱۷۷ فیلم حاضر در بخش‌های مختلف (شامل ۱۵۶ فیلم داستانی) برگزار شد و بیش از ۱۳۹ هزار نفر برای دیدن فیلم‌ها بلیت خریدند.

کد خبر 446833

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha