همشهری آنلاین: «اسپایدرمن: دور از خانه» در شش روز اول اکران در آمریکای شمالی ۱۸۵ میلیون دلار فروخت تا مجموع فروش آن در دنیا به ۵۸۰ میلیون دلار برسد.

اسپايدرمن: دور از خانه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هالیوود ریپورتر، تازه‌ترین فیلم از مجموعه سینمایی «مرد عنکبوتی» در ۴۶۳۴ سینما در آمریکا و کانادا روی پرده رفت و در هفته منتهی به تعطیلی روز چهارم ژوئیه ۹۴ میلیون دلار به حساب استودیو سونی واریز کرد. بهترین رکورد فروش یک فیلم در تعطیلی‌های روز استقلال آمریکا مربوط به «تبدیل‌شوندگان: نیمه تاریک ماه» است که سال ۲۰۱۱ با ۹۸ میلیون دلار به دست آمد.

با این حال، «دور از خانه» بالاتر از «اسپایدرمن ۲» بهترین فروش شش روز اکران در تعطیلی‌های روز استقلال را به نام خود زد و بهترین رکورد استودیو سونی در فروش شش روز اول هم لقب گرفت. فیلم یک هفته زودتر در چین، ژاپن و هنگ‌کنگ روی پرده رفته بود و این هفته ۲۳۸ میلیون دلار دیگر فروخت تا فروش آن در بازارهای بین‌المللی به ۳۹۵ میلیون دلار برسد. از این رقم، ۱۶۷ میلیون دلار مربوط به بازار چین است.

در بازارهای تازه «دور از خانه» کره‌جنوبی با ۳۴ میلیون دلار پیشتاز بود و بریتانیا با ۱۸ میلیون دلار، مکزیک با ۱۴ میلیون دلار و استرالیا با ۱۲ میلیون دلار پس از آن قرار گرفتند. فیلم این هفته ۳۱ میلیون دلار دیگر در چین فروخت تا در کمتر از ۱۰ روز اکران بین‌المللی، فروش آن ۴۶ درصد درآمد «اسپایدرمن: بازگشت به خانه» شود. عملکرد «دور از خانه» در گیشه فراتر از پیش‌بینی‌های کارشناسان و بهترین خبر برای گیشه لرزان سینمای آمریکاست.

«دور از خانه» هم مانند «انتقام‌جویان: پایان بازی» علاوه بر فروش بسیار خوب، از منتقدان هم نمره قبولی گرفت. ۵۷ درصد تماشاگران «اسپایدرمن» تازه در آمریکا مرد و ۳۱ درصد بین ۱۸ تا ۳۴ سال سن داشتند. یک رکورد دیگر فیلم مربوط به تعداد سینماهای نمایش‌دهنده در منطقه آمریکای شمالی است که با ۴۶۳۴ سینما به نام آن ثبت شد.

کد خبر 446972

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha