همشهری آنلاین: ناسا به دانشگاه کارنگی ملون ماموریت داده تا ماه نورد مورد استفاده آن در سفر آتی به تنها قمر کره زمین را بسازد. بر همین اساس قراردادی به ارزش ۵.۶ میلیون دلار بین دو طرف منعقد شده است.

دانشگاه سازنده ماه نورد ناسا براي سفرهاي آينده مشخص شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، این ماه نورد که مون رنجر نام دارد ابعادی به اندازه یک چمدان دارد و وزن آن بر روی زمین برابر با ۱۱ کیلوگرم است.

این ماه نورد همزمان با اعزام فضاپیمای ناسا به سوی ماه در سال ۲۰۲۱ بر روی سطح آن فرود خواهد آمد. ناسا برای تولید این ماه نورد در مجموع ۱۲ پیشنهاد دریافت کرده بود که در نهایت با طرح پیشنهادی دانشگاه کارنگی ملون موافقت کرد.

مون رنجر به طور خودکار قادر به حرکت در سطح ماه خواهد بود و در ماموریت یک هفته ای خود به اکتشاف بر سطح این سیاره می پردازد. این ماه نورد حداکثر می تواند یک کیلومتر از سیستم کنترل کننده خود فاصله بگیرد.

طرح ناسا برای اعزام فضانوردان امریکایی به ماه و اقامت دائم در سطح تنها قمر زمین مستلزم استفاده از تجهیزات رباتیک بسیار متنوعی است که برای استخراج منابع معدنی ماه، تهیه آب، ساخت و ساز و غیره مورد استفاده قرار خواهند گرفت. این ربات ها باید بتوانند در شب های طولانی و سرد ماه کیفیت کاری خود را حفظ کنند و لذا تولید آنها کار ساده ای نیست.

کد خبر 446819

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha