همشهری آنلاین: معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ایجاد امنیت پایدار در مرزها باید همراه با توسعه همه جانبه باشد و مردم نیز در آن نقش داشته باشند.

علی اکبر پورجمشیدیان

سردار علی اکبر پورجمشیدیان روز شنبه در حاشیه آیین توزیع ۲۳۸ سری جهیزیه در خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران افزود: نقش آفرینی مردم در ایجاد امنیت توام با رفع محرومیت‌هاست لذا باید برای توسعه همه جانبه اقداماتی از قبیل ایجاد اشتغال، آموزش، ازدواج جوانان و سایر انجام شود.

وی بیان کرد: به واسطه ماموریتی که برای ایجاد امنیت در مناطق مرزی کشور داریم برای ماندگاری مردم در مرزها باید به موضوعات فرهنگی، اجتماعی، بهداشت و سلامت آنان نیز توجه همه جانبه داشته باشیم.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: با انجام تمامی این اقدامات در کنار توزیع مقتدرانه نظامی در مناطق مرزی شاهد امنیت پایدار مردمی خواهیم بود.

وی عنوان کرد: امروز در کنار اقدامات و فعالیت‌های آستان قدس رضوی توجه ویژه ای نسبت به مسایل مربوط به محرومیت زدایی شده و همکاری، هم افزایی و تعامل خوبی در این زمینه شکل گرفته است.

سردار پورجمشیدیان یادآور شد: ۲ افتخار بزرگ محرومیت زدایی و خادمی علی بن موسی الرضا (ع) به عنوان نوکران آستان مقدس امام هشتم (ع) نصیب ما شده است.

وی ادامه داد: خدماتی که انجام می‌شود نسبت به سطح محرومیت کم است لذا در حد بضاعت آمادگی داریم با دستگاه های اجرایی ذیربط در این زمینه همکاری کنیم.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: از مسایل فرهنگی و اجتماعی مردم تا ازدواج جوانان، ایجاد اشتغال و رفع محرومیت در اولویت برنامه های سپاه پاسداران قرار دارد.

وی افزود: مجموعه سپاه پاسداران برای رفع محرومیت‌ها، سازندگی و پروژه های عمرانی نقش آفرینی می کنند، همچنین قرارگاه محرومیت زدایی نیروی زمینی سپاه نیز در حوزه های مرزی کشور مسئولیت هایی بر عهده دارد.

سردار پورجمشیدیان بیان کرد: این قرارگاه تاکنون هزاران پروژه عمرانی و صدها هزار پروژه غیر عمرانی، فرهنگی و آموزشی را در مناطق مرزی کشور انجام داده است که بخش عمده این تلاش‌ها با همکاری آستان قدس رضوی بوده است.

وی تاکید کرد: در رفع محرومیت های مناطق مرزی و ارایه خدمات به مرزنشینان، به هیچ عنوان موضوع مذهب، رنگ، نژاد، قوم و قبیله دخالت ندارد و شاید بیشترین خدمات به برادران اهل سنت ارایه شده و هیچ تفاوتی در رفع محرومیت‌ها نیست.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ایجاد اشتغال را از دغدغه های مهم کشور به ویژه در مناطق مرزی دانست و اظهار امیدواری کرد: با همکاری دولت و سایر دستگاه های اجرایی ذیربط اقداماتی انجام دهیم تا مردم بتوانند نیازمندی های خود را برطرف کنند.

وی ادامه داد: اگر دستگاه های مختلف برای این موضوع پای کار بیایند ما نیز به عنوان فرزندان این ملت در خدمتشان هستیم تا کمک کنیم و در دورافتاده ترین مناطق کشور محرومیت ها را از بین ببریم.

امروز ۵۸۰ سری جهیزیه بین زوجین استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی و شمالی توزیع می‌شود که از این تعداد ۲۳۸ سری مربوط به شهرستان‌های مرزی خراسان جنوبی است.

کد خبر 446689

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha