جمعه ۱۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: موریس، خروس فرانسوی روز پنجشنبه ۱۳ تیر در دادگاه عالی در شهر روشفو در غرب فرانسه حاضر شد تا به علت شکایت همسایگان از آزاردهنده بودن قوقولی‌قوی بامدادیش محاکمه شود.

cockerel

خانم کورین فسو، صاحب خروس می‌گوید همسایگانش در روستای سن پیر دولرون ابتدا در آوریل ۲۰۱۷ درباره آزاردهنده بودن صدای خروسش شکایت کردند و از او خواستند خروسش را ساکت کند.

خانم فسو می‌گوید: «من ۳۵ سال است که اینجا زندگی‌کرده‌ام و هیچ وقت کسی را آزار نداده‌ام.» اما همسایگان در جلسه دادگاه موریس را متهم کردند که باعث آلودگی صوتی می‌شود. قرار است که رای دادگاه در ۵ سپتامبر اعلام شود.

خانم فسو پس از محاکمه گفت: «امیدوارم این مردم معنی زندگی روستایی را بفهمند.» به گفته او این همسایگان شهرنشینانی هستند که فقط چند بار در سال به سن پیر دولرون می‌آیند. شکایت این همسایگان بر ضد خروس که یکی از  نمادهای ملی فرانسه است، به عنوان شاهدی بر شکاف میان فرانسه شهری و فرانسه روستایی مورد توجه قرار گرفته است.  

خانم فسو در این باره گفت: «راه حل این است که مردم بفهمند شرایط حومه شهر را بفهمند و دریابند که باید صدای خروس را تحمل کرد. من می‌خواهم از همه خروس‌ها در فرانسه حمایت کنم.»

کد خبر 446541

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha