چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۷
۰ نفر

کوروش محمدی- عضو شورای اسلامی شهر اصفهان: اصفهان به عنوان پایلوت شهر دوستدار کودک در ایران است و در این زمینه نسبت به دیگر کلانشهرهای کشور پیشرو بوده است.

نوید تحولات کالبدی در فضای شهری

یکی از مصوبات کارگروهی که در این زمینه تشکیل شد، پیش‌بینی ۳ میلیارد تومان اعتبار برای تحقق شهر دوستدار کودک در بودجه سال ۹۷ بود که به دلیل نداشتن برنامه، این موضوع تا امسال عقب افتاد. اما اکنون ظرفیت‌های لازم برای بهبود شرایط کودکان در اصفهان ایجاد و در بودجه سال ۹۸ اعتباراتی برای شهر دوستدار کودک پیش‌بینی شده که به محله‌های مختلف اصفهان تزریق می‌شود تا شاهد تغییرات و تحولات کالبدی در فضای شهری باشیم.

با وجود همه مشکلات، شهرداری اصفهان تلاش می‌کند کاندیداتوری شهر دوستدار کودک را حفظ کند و اگر وزارت کشور یک سال به اصفهان فرصت دهد، با انجام هماهنگی درون دستگاهی یک الگوی شهر دوستدار کودک ایرانی ارائه خواهیم کرد. به نظر می‌رسد گام نخست برای رسیدن به این هدف آن است که دیدگاه مسئولان در خصوص شهر دوستدار کودک تغییر کند؛ به عبارت دیگر مسئولان شهرداری باید تحقق شهر دوستدار کودک را جدی بگیرند و به این باور برسند که شهر دوستدار کودک مراحل تئوری را گذرانده و باید اجرایی شود.

وقت آن رسیده که حقوق کودکان را در همه امور در نظر بگیریم، همچنین باید رویکرد، عملکرد و پروژه‌های اجرایی ما با نیازهای کودکان گره بخورد زیرا کودک باید در همین اجتماع بزرگ شود. در این زمینه نیازمند تولید محتوا در حوزه‌های کالبد شهری، آموزش، فرهنگ خانواده و جامعه هستیم. نامگذاری شهر دوستدار کودک با هدف حساس کردن جامعه به شخصیت حقوقی و شایستگی‌های کودکان در جامعه بوده و بنابراین وجود فضاهای کالبدی، نگرش اجتماعی مناسب و وجود امکانات فرهنگی و تفریحی کافی از جمله شاخص‌های ارزیابی یک شهر دوستدار کودک به شمار می‌آیند که لازم است در اصفهان مورد توجه قرار گیرند.
 

کد خبر 446320

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha