همشهری آنلاین: روزنامه «واشنگتن پست» در گزارشی با اشاره به اختلافات برخی نامزدهای انتخاباتی دموکرات‌ها درباره مسائل نژادی، از افزایش فشارها بر دموکرات‌ها بر سر این موضوع خبر داد.

مناظره انتخاباتي دمكرات ها

به گزارش ایرنا، این روزنامه آمریکایی نوشت: استدلال‌های مبهمی بر سر نژادپرستی در آمریکا در رقابت‌های انتخابات اولیه حزب دموکرات آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۰ تجلی یافته که از مناظره‌های انتخاباتی نشات گرفته و در رقابت‌های انتخاباتی بازتاب یافته است.

«جو بایدن» معاون رئیس جمهور سابق آمریکا که از زمان ورود به رقابت‌های انتخاباتی در ۲۵ آوریل (۵ اردیبهشت) تاکنون در نظرسنجی‌ها پیشتاز بوده، بدنبال مناظره داغ انتخاباتی روز پنجشنبه با «کامالا هریس» سناتور دموکرات و دیگر نامزد انتخابات از ایالت کالیفرنیا بر سر دیدگاه‌های گذشته‌اش درباره جداسازی نژادی در مدارس آمریکا، متزلزل‌ترین دوران کمپین انتخاباتی اش تاکنون را سپری می‌کند.

برخی رهبران جامعه مدنی از بایدن خواسته‌اند درباره مخالفتش درباره سیاست جداسازی اجباری (سیاه پوستان) موسوم به «باسینگ» (Busing) توضیح دهد.

برخی شخصیت‌های مهم سیاسی سیاه پوست از جمله هریس با اشاره به یک تجربه شخصی در مناظره انتخاباتی روز پنجشنبه از این موضع بایدن انتقاد کرد.

هریس، به همراه «کوری بوکرِ» دموکرات از ایالت نیوجرسی و دیگر نامزد ریاست جمهوری سیاه پوست از این فرصت استفاده کرده و از بایدن خواسته‌اند به دلیل موضع سابق خود و تمایل به همکاری با دیگر سناتورهای طرفدار جدایی سیاه پوستان از سفید پوستان عذرخواهی کند.

افزایش تنش‌ها بین نامزدهای دموکرات ممکن است روند رقابت‌های انتخاباتی را تغییر دهد و این خطر را دارد که بایدن حمایت خود را نزد رای دهندگان آمریکایی آفریقایی تبار از دست داده و هریس از او سبقت بگیرد. اما این تحول جدید همچنین نگرانی‌هایی را بین برخی از اعضای این حزب برانگیخته است.

آنها نگران آن هستند که بحث‌ها بر سر سیاست تبعیض نژادی بین نامزدهای دمکرات‌ها باعث دلسرد شدن رای دهندگان میانه رویی شود که دموکرات‌ها امیدوارند حمایت آنها را برای تحقق اهداف مشترک شان برای شکست دادن «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا جلب کنند.

نتایج نظرسنجی روز دوشنبه شبکه خبری «سی ان ان» نشان می‌دهد که بایدن در مقایسه با نظرسنجی گذشته این شبکه خبری در ماه مه گذشته، ۱۰ درصد از آرای خود را بین رای دهندگان دموکرات یا رای دهندگان مستقل دارای گرایشات دموکراتیک از دست داده است.

در عین حال، نظرسنجی جدید «سی ان ان» حکایت از آن دارد که هریس ۹ درصد حمایت بیشتری کسب کرده است و میزان حمایت از سناتور دموکرات «الیزابت وارن» از ایالت ماساچوست ۸ درصد افزایش یافته است.

بر اساس گزارش واشنگتن پست، در مجموع حمایت از بایدن ۲۲ درصد است. هریس با کسب ۱۷ درصد ارا، الیزابت وارن با ۱۵ درصد آرا و سناتور برنی سندرز نامزد مستقل از ایالت ورمونت با ۱۴ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

این رسانه آمریکایی به اهمیت حمایت رای دهندگان سیاه پوست از بایدن اشاره کرده و نوشت: نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که ۳۶ درصد از رای دهندگان سیاه پوست ترجیح می‌دهند بایدن را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنند. این رقم در رابطه با رای دهندگان سفیدپوست پوست ۲۴ درصد است.

بایدن گفته است که دیدگاه‌های او درباره سیاست جدایی نژادی بد تعبیر شده اما حتی به گفته حامیانش عملکرد او در مناظره بسیار بدتر از حد انتظارات بوده است.

او روز بعد از مناظره در سخنانی در شیکاگو از سابقه طولانی خود درباره حقوق رای گیری دفاع کرد و گفت تلاش‌هایش در حمایت از حقوق مدنی انگیزه وی برای دستیابی به یک کرسی رسمی در پنج دهه گذشته بوده است.

با این حال، سخنرانی بایدن همچنین بر ماهیت پیچیده استدلال او تاکید دارد زیرا تلاش می‌کند مواضع دهه ۷۰ میلادی خود را حفظ و در عین حال آن را با سیاست‌های کنونی درباره مسائل نژادی مطابقت دهد.

برخی مقامات حزب دموکرات، نگران بحث‌ها بر سر سیاست جدایی نژادی هستند.

دستور دادگاه برای جداسازی نژادی در اتوبوس‌ها بین رای دهندگان دهه ۷۰ میلادی محبوبیتی نداشت و برخی نگران آن هستند که حمایت از آن در بین رای دهندگانی که به پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا در سال ۲۰۱۸ کمک کردند، خریداری نداشته باشد.

کد خبر 446256

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha