دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۴:۴۸
۰ نفر

گروه ورزشی: گزارش پایان رقابت‌های دو و میدانی داخل سالن آسیا

تیم 5نفره دوومیدانی ایران دیروز از قطر به تهران بازگشت. این تیم با ترکیب احسان مهاجرشجاعی، محسن ربانی، امیر مرادی، امیر پیاهو و هادی سپهرزاد در مسابقات دوومیدانی قهرمانی داخل سالن آسیا شرکت کرد و در پایان صاحب دو مدال نقره شد. با توجه به اینکه در حال حاضر کلیه دوندگان ما در فصل آماده‌سازی و بدنسازی قرار دارند، به جز یکی، دو مورد نتایج به دست آمده قابل توجه است.

 در حال حاضر آنچه می‌تواند محور اصلی بسیاری از برنامه‌های در حال اجرای دوومیدانی باشد، این نکته است که ثبت موقعیت کنونی در دوومیدانی آسیا با توجه به رکوردهای به‌دست آمده باید شتاب بیشتری به خود گرفته و دیگر دوندگان تیم‌ملی نیز با هماهنگی کمیته فنی فدراسیون دوومیدانی از قالب فعلی خارج شده و با نسخه‌های درمان‌بخش مربیان خود به صورت مرتب در رقابت‌های مختلف شرکت کنند.

 این سخن مثال زنده‌ای دارد که به آن اشاره می‌کنیم؛ در حال حاضر تیم‌ملی ایران دارای دو دونده خوب در دوی 800 متر است. احسان مهاجرشجاعی و سجاد مرادی هرکدام دارای ویژگی‌هایی منحصر به فرد هستند و تنها تفاوت آنها که در حال حاضر به صورت جداگانه با دو مربی متفاوت از شرق و غرب اروپا تمرین می‌کنند، در این است که مهاجرشجاعی این روزها به صورت مرتب در مسابقات مختلف شرکت می‌کند و برخلاف او، سجاد مرادی فقط به تمرین و بدنسازی می‌پردازد. امتیاز عمده این کار آن است که اگر دونده‌ای در مسابقه و رقابت حضوری جدی‌تر داشته باشد، حداقل آگاهی کامل‌تری از رقبا و شرایط شرکت در مسابقات پیدا می‌کند که متأسفانه سجاد مرادی از چنین امتیازی محروم است . معلوم هم نیست چرا کمیته فنی و مربیان تیم‌ملی در این زمینه سکوت اختیار کرده‌اند.

 امتیاز ویژه برای مهاجرشجاعی

در حال حاضر احسان مهاجرشجاعی که دارای سهمیه المپیک پکن هم هست، با مدال نقره‌ای که در دوی 800 متر مسابقات قطر به دست آورده، موقعیت ممتازتری در این ماده دارد که حضور موفقیت‌ آمیزش در مسابقات جهانی اسپانیا هم اعتبار بین‌المللی این دونده را افزایش می‌دهد.

مهاجرشجاعی در قطر بعد از رقیب مطرح خود یوسف سعید کامل بحرینی صاحب رکورد یک دقیقه و 48 ثانیه و 68 صدم ثانیه و مدال نقره شده است. این نتیجه‌ای راضی‌کننده برای این دونده است و یقیناً با تمرینات بهتر می‌تواند حتی به رکورد سعید کامل (یک دقیقه و 48 ثانیه و 3 صدم ثانیه) برسد.

دیگر مرد نقره‌ای تیم ما در مسابقات قطر هادی سپهرزاد در ماده هفتگانه بود که این مدال را با امتیاز 5515 به دست آورده است. خوشبختانه سپهرزاد هم این روزها با تمرینات خوبی که انجام می‌دهد با کمی جدیت بیشتر می‌تواند به سهمیه المپیک برسد. سپهرزاد اگرچه در قطر حد نصاب هفتگانه ایران را شکسته، اما با قهرمان هندی که با 5561 امتیاز قهرمان شده اختلاف قابل توجهی داشته که باید با کارشناسی دقیق مورد تجزیه و تحلیل مربیان تیم‌ملی قرار بگیرد.

به جز این دو نفر عملکرد 3 دونده دیگر ما در قطر چندان قابل توجه نبود. محسن ربانی در پرش با نیزه با رکورد 4 متر و 90 سانتی‌متر در مکان پنجم قرار گرفته است. ربانی 2 هفته قبل در تهران صاحب پرش 5 متر و 20 سانتی‌متر بوده و باید مشخص شود که چرا در دوحه چنین عملکرد ضعیفی را به نمایش گذاشته است.

امیر مرادی دونده جوانی که یکی از امیدهای ایران در مسابقات جوانان آسیا و جهان است، اگرچه در دوی 800 متر در گروه خودش پنجم شد و از راهیابی به فینال بازماند، اما با شرکت در مسابقات داخلی سالن آسیا در قطر تجربه جدیدی کسب کرد که می‌تواند در آینده از آن بهره لازم را بگیرد.

 عنوان هفتمی امیر پیاهو در دوی 60 متر هم نشان می‌دهد که او نیز ظاهراً پیشرفت چندانی نسبت به گذشته نداشته است.

کد خبر 44623

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز