ایران در جریان امضای تفاهم‌نامه اتصالی راه‌آهن شلمچه به بصره قرار شد مسئولیت ساخت پل بزرگ این مسیر را بر عهده بگیرد و ساخت قطعه حائل میان دو شهر را نیز طرف عراقی بر عهده بگیرد.

راه آهن

حالا مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از آمادگی ایران برای عملیات اجرایی راه‌آهن شلمچه- بصره و آغاز عملیات اجرایی پل بزرگ واقع در این مسیر تا سه ماه آینده خبر داده است. به گزارش وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی در نشست سه‌جانبه همکاری‌های حمل‌ونقلی ایران، عراق و سوریه در خصوص اجرای پروژه احداث راه‌آهن شلمچه-بصره گفت: مسؤولیت احداث این راه‌آهن بر عهده شرکت ساخت ‌و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل ایران قرار دارد.

ابتدا تفاهم‌نامه این مسیر ریلی ۳۳ کیلومتری با کشور عراق به امضا رسید. بر همین اساس مسؤولیت این خط ریلی در کشور ایران و عراق مشخص و بلافاصله بعدازاین توافق، سرمایه‌گذار و پیمانکار این پروژه ریلی انتخاب شد. که مورد تأیید هیأت دولت نیز قرار گرفت. معاون وزیر راه ‌و شهرسازی یادآور شد: در ادامه توافقنامه قرارداد با شرکت سرمایه‌گذار تهیه شد که در مراحل نهایی قرار دارد. همچنین مشاور طراحی پروژه نیز مشخص شده و آماده ورود به منطقه عملیاتی پروژه است.

خادمی با اشاره به طراحی دو فاز «شروع عملیات خاک‌ریزی و زیرسازی» و «عملیات روستایی تکمیلی» افزود: برای اجرای پل بزرگ در این مسیر ریلی طراحی‌های اولیه انجام شده و آمادگی لازم برای شروع این پروژه در سه ماه آینده وجود دارد. به گزارش همشهری در حال حاضر پروژه اتصال ریلی بندر امام خمینی (ره) به بندر خرمشهر از سمت منطقه آزاد اروند آغاز شده و در ادامه با اتمام عملیات اجرایی راه‌آهن شلمچه- بصره امکان اتصال بندر امام خمینی (ره) در ایران به بندر لاذقیه در سوریه به‌صورت ریلی فراهم خواهد شد.

کد خبر 446175

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha