دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۳
۰ نفر

المیرا فرخی -‌ اردبیل - فعال اجتماعی: تعطیلات‌ تابســتانی فرارسیده و روزهای شلوغ گردشگری، توجه به کمپ‌های مسافری را در شهری مثل سرعین که همواره مورد توجه گردشگران است دوچندان کرده است.

کمپ‌های مسافری نیاز سرعین به وقت شلوغی

این روزها در هر نقطه از شهر و در حاشیه‌ میادین و خیابان‌ها شاهد برپایی چادرهای مسافرتی مهمانان هستیم که نه‌تنها از زیبایی شهر کم می‌کند، بلکه موجب بی‌نظمی و اختلال ترافیک هم می‌شود. بگذریم که تامین امنیت شهروندان و مسافران در چادرها هم مهم است و باید نگاهی چندوجهی به این مساله داشته باشیم. در سال‌های گذشته طرح راه‌اندازی کمپ‌های مسافری در نقاطی از شهر سرعین اجرا شد و بازخورد خوبی از طرف مسافران‌ داشت.

در اوایل امسال و تعطیلات نوروز هم کمپ‌ها در جاده‌ ویلادره و پارک شادی‌ مستقر بودند اما علاوه بر این‌که تبلیغاتی در شهر برای معرفی آنها انجام نشده بود، امکانات لازم را برای پاسخگویی به تعداد زیاد مسافرین‌ هم نداشتند. کمپ‌ها باید امکانات حداقلی را مثل‌ آب آشامیدنی و سرویس بهداشتی داشته باشند، ‌ ولی نبود یا لااقل کمبود این امکانات در کمپ‌های سرعین به مشکلات زیادی منجر شده است. مسافران زیادی ناچار در خانه‌های شهروندان اسکان پیدا می‌کنند یا در تاریکی مطلق پارک ۱۲ هکتاری مجبور به اسکان‌ می‌شوند که در شأن یک شهر توریستی نیست.

این در حالی است که با ایجاد کمپ‌های بیشتر و بهتر و برطرف کردن نواقص موجود می‌توان بر ماندگاری مسافران در شهر افزود. از سوی دیگر، محقق شدن وعده مسئولان مبنی بر احداث کمپ اقامتی سرعین در خروجی این شهر هم می‌تواند سرانه فضای فیزیکی اقامت گردشگران را در این شهر توریستی استان اردبیل افزایش دهد.

کد خبر 446169

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha