همشهری آنلاین: نشست سران ۲۸ کشور اروپایی پس از ۱۴ ساعت بحث و رایزنی برای انتخاب روسای پست‌های کلیدی اتحادیه اروپا بدون نتیجه پایان یافت.

اجلاس سران اتحاديه اروپا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما از پاریس؛ نشست سران ۲۸ کشور اروپایی پس از ۱۴ ساعت بحث و رایزنی برای انتخاب روسای پست های کلیدی اتحادیه اروپا بدون نتیجه پایان یافت.

سران اروپا عصر دیروز برای سومین بار در یکماه اخیر در بروکسل مقر اتحادیه اروپا گردهم آمدند تا مهمترین انتخابات خود را برای ۵ سال آینده این اتحادیه انجام دهند اما پس از جلسات متعدد طی شب گذشته و امروز صبح این نشست بی نتیجه ماند و قرار شد ادامه نشست فردا ساعت ۱۱ دوباره از سر گرفته شود.

این اولین بار است که اتحادیه اروپا آنهم در سطح سران با چنین بن بستی مواجه می شود.

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در حاشیه نشست گروه ۲۰ در ژاپن به خبرنگاران گفته بود اگر سران اروپایی در جلسه پیش رو در بروکسل به توافق نرسند اتحادیه اروپا ممکن است در ورطه " یک زنجیره ناکارآمدی سازمانی" بیافتد.

کاهش قدرت مکرون در مقابله با جنبش ضدسرمایه داری که از هفت ماه پیش در فرانسه شروع شده و همچنان ادامه دارد و متعاقب آن شکست در انتخابات پارلمانی اروپا و وضعیت مشابهی در ریزش قدرت برای آنجلا مرکل صدراعظم آلمان و نیز پیروزی راست ها در انتخابات اخیر پارلمانی اروپا از علل اصلی چالش بوجود آمده در میان سران اروپا برای تقسیم قدرت است.

در همین حال امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه که روز دوشنبه پس از شکست نشست شورای اروپا در بروکسل برای انتخاب سمت های کلیدی به پاریس بازگشت، گفت: «ما تصویری را از اروپا نشان می دهیم که جدی نیست».

کد خبر 446135

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha