دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۹
۰ نفر

فاطمه مرشدی- کارشناس آموزش و پرورش منطقه۱۸: یکی از مهم‌ترین نیازهای آموزش و پرورش داشتن مدرسه خوب از نظر تجهیزات ساختمانی و امکانات است.

شهرک آموزشی

حتی اگر بهترین دبیران و بهترین دانش‌آموزان را هم داشته باشیم، در صورت نداشتن مدرسه خوب و امکانات لازم با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهیم بود.  منطقه ۱۸ هم مانند مناطق جنوبی دیگر در این زمینه، به ظاهر یکی از مناطق آسیب‌پذیر و محروم به شمار می‌رود که نیازمند فضاهای آموزشی بیشتری است، اما به دلیل وسعت بالا و دارا بودن زمین‌هایی که قابلیت ساخت فضاهای آموزشی جدید را دارند ثروتمندتر از مناطق دیگر است.  در حال حاضر کمبود بودجه برای تملک زمین‌های شخصی، ساخت زمین‌هایی که در اختیار اداره آموزش و پرورش است و حتی نوسازی مدارس فرسوده، از مهم‌ترین دغدغه‌های این منطقه محسوب می‌شوند.  

فاطمه مرشدی - کارشناس آموزش و پرورش منطقه ۱۸

مضاف بر کمک‌های مستمر اداره نوسازی آموزش و پرورش و شهرداری منطقه، برای رفع این دغدغه‌ها نیازمند افزایش مشارکت‌های مردمی هستیم؛ چه خیّران محلی که می‌توانند زمین در اختیارمان بگذارند و چه خیّرانی که برای ساخت و نوسازی  منابع مالی را تأمین کنند.  ایجاد شهرک‌های آموزشی از جمله ایده‌هایی است که اخیراً مطرح شده و در این منطقه که با ساخت ۲ مدرسه جدید در زمین همجوار اداره آموزش و پرورش، ۲۵ هزارمترمربع از آن باقی مانده، حرکت خوبی می‌تواند در این زمینه باشد. این شهرک آموزشی قادر خواهد بود شرایط تحصیل را برای دانش‌آموزان دوره پیش دبستان تا پایان متوسطه فراهم می‌کند و علاوه بر این به امکانات ورزشی و فرهنگی هم مجهز خواهد بود.

کد خبر 446100

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha