سه‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
۰ نفر

همزمان با پایان فصل بارندگی و آغاز فصل گرما، عملیات جمع‌آوری ضایعات از مخازن ۶۰۰هزار مترمکعبی صالح‌آباد آغاز شد.

جمع آوری زباله

«افشین سارویی» معاون امورشهری و محیط‌زیست شهردار منطقه۲۰ با بیان این مطلب گفت: «پیش‌بینی می‌شود تا پایان عملیات اجرایی، ۶۰۰کامیون معادل ۶هزار تن ضایعات از این مخازن فاضلاب تخلیه و منتقل شود. روند جمع‌آوری ضایعات کاملاً مکانیزه انجام می‌شود و در حال حاضر ماشین‌آلات سنگین از نوع لودر، بابکت و بیل مکانیکی مشغول کار است. این مخازن نقش تعدیل‌کننده آب‌های سطحی شهر تهران را دارند و به علت شیب رو به جنوب‌شهر در منطقه ۲۰، حجم وسیعی از آب‌های سطحی مناطق ۱۱، ۱۲، ۱۶، ۱۷، ۱۸ و ۱۹ از این مخازن عبور می‌کند. پاکسازی مستمر مخازن صالح‌آباد در مدیریت آبگرفتگی و آب‌ماندگی‌های احتمالی تأثیرگذار است به نحوی که در بارندگی‌های بی‌سابقه اخیر هیچ‌گونه مشکلی در زمینه انسداد کانال‌ها و مسیل‌های عبوری آب‌های سطحی نداشتیم. »

سارویی با بیان اینکه پیش از این، ضایعات قابل بازیافت از این مخازن جمع‌آوری و به مرکز پسماند منتقل شده‌ است، گفت: «لایروبی و تخلیه ضایعات از وظایف ذاتی شهرداری است و مستمر انجام می‌شود، اما آنچه در این میان حائز اهمیت است توجه شهروندان به اصول و قوانین نگهداشت شهر است. هرچقدر که شهروندان از ریختن زباله در کانال‌های آب خودداری کنند، به همان اندازه هزینه کمتری برای پاکسازی و نگهداشت شهر صرف خواهد شد.» 
معاون امورشهری و محیط‌زیست شهردار منطقه ۲۰ یادآور شد: «سالانه مبالغ زیادی برای تخلیه ضایعات از مخازن صالح‌آباد از سوی مدیریت شهری هزینه می‌شود که با فرهنگسازی و جلوگیری از ریختن زباله در نهرهای شهری می‌توان این مبلغ را به جای انتقال ضایعات برای‌ آبادانی و اجرای پروژه‌های شهری صرف کرد.»

کد خبر 446078

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha