سه‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
۰ نفر

ابوذرچهل امیرانی- دبیرتحریریه: با وجودی که از محله‌های جنوب تهران به‌عنوان نقاطی کمتر توسعه‌یافته یاد می‌شود و همواره برخی از ساکنان این مناطق براساس رسمی نانوشته از کمبودهای آن گلایه می‌کنند، اما واقعیت این است که محله‌های جنوب شهر نسبت به گذشته تفاوت زیادی کرده‌اند و این موضوع را می‌توان از صحبت‌های ساکنان قدیمی محله شنید.

ابوذر امیرانی

در این راستا، مجموعه‌های ورزشی زیادی در محله‌های جنوب تهران ساخته شده‌اند و اهالی در فاصله کمی از خانه‌های خود به آنها دسترسی دارند. نمونه این فضاهای ورزشی، سالن‌های استخر یا همان مجموعه‌های آبی هستند که در طول سال مورد استفاده شهروندان قرار می‌گیرند. از آنجا که شنا و آبتنی جزء جدانشدنی از فصل تابستان هستند و این فصل داغ در ذهن بسیاری از افراد با آبتنی و استخر پیوند همیشگی دارد، استقبال اهالی هم از مجموعه‌های آبی در تابستان به اوج می‌رسد. در این بین، لازم است تمهیداتی برای استفاده همه اقشار از این مجموعه‌ها فراهم شود. متأسفانه با وجودی که شهریه و بهای بلیت مجموعه‌های آبی جنوب تهران نسبت به مناطق دیگر مناسب است، اما برخی از خانواده‌ها برای تأمین همین هزینه‌های اندک نیز با مشکل مواجه هستند.

سال‌ها پیش کارت بلیت‌هایی با عنوان «کارت شهروندی» در بین خانواده‌های کم‌بضاعت توزیع می‌شد تا بتوانند رایگان از امکانات مجموعه‌های آبی و ورزشی استفاده کنند. این کارت‌ها از طریق مساجد، شورایاران و نواحی شهرداری در بین اهالی توزیع می‌شد، اما متأسفانه چندسالی است که این طرح متوقف مانده است. لازم است مسئولان فرهنگی و ورزشی جنوب تهران نسبت به اعطای مجدد کارت‌های شهروندی به خانواده‌های نیازمند اقدام کنند؛ خانواده‌هایی که گذشته از توانایی کم برای پرداخت شهریه‌ها، عموماً با درد مفاصل روبه‌رو هستند و با آب‌درمانی می‌توانند سلامتی خود را بازیابند.

کد خبر 446076

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha