۸ سال پس از حادثه انفجار زاغه مهمات واقع در بیدگنه ملارد و شهادت سردار حسن طهرانی مقدم و تنی چند از همرزمانش، سریال تلویزیونی گاندو ضمن ارائه روایتی جدید از علت حادثه، آن را «تروریستی» توصیف کرده و مدعی شده که این عملیات به دستور آمریکایی‌ها، موساد و همکاری گروهک مجاهدین خلق انجام شده است.

حسن طهرانی مقدم

در سکانسی از سریال گاندو که هر شب از شبکه سوم سیما پخش می‌شود، یک مأمور امنیتی می‌گوید: «در انفجار بیدگنه ابتدا ما فکر می‌کردیم انفجار یک سانحه بوده اما دوسال بعد در اسنادی که ویکی لیکس منتشر کرد، مشخص شد جاسوسی که با نام رحمت والی به‌عنوان کارمند به این پایگاه وارد شده بود این عملیات تروریستی را به دستور آمریکایی‌ها و موساد و همکاری گروهک مجاهدین خلق انجام داده است. »

با وجود وجود برخی گمانه زنی‌ها درباره تروریستی بودن این حادثه، تاکنون روایت غالب و رسمی این بوده که انفجار بیدگنه یک «حادثه» و علت آن «جابه‌جایی مهمات» بوده است. اطلاعیه سپاه و اظهارات سرداران سپاه نیز بر حادثه بودن این انفجار تأکید داشته‌اند. اما در همان زمان رسانه‌های صهیونیستی سعی کردند که این حادثه را به تلاش‌های سازمان اطلاعات اسرائیل (موساد) پیوند بزنند. روزنامه یدیعوت آحارونوت در همین رابطه در گزارشی هدفمند ادعا کرده بود که «موساد با کمک سازمان مجاهدین خلق این انفجار را انجام داده است. »

در همان حال، روزنامه صهیونیستی هاآرتض نیز نوشت: «منابع اطلاعاتی غربی در گفت‌وگو با مجله تایم ادعا کردند موساد پشت پرده انفجار در ایران بوده که این اقدام در راستای تلاش‌های سازمان اطلاعات اسرائیل به‌منظور توقف برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است. » ایهود باراک، وزیر سابق جنگ رژیم صهیونیستی هم ادعا کرده بود: «شاید شاهد حوادثی از این قبیل و کشته شدن فرماندهان بیشتر سپاه باشیم. »

اکنون و پس از گذشت ۸سال از شهادت پدر موشکی ایران، سریال امنیتی - پلیسی گاندو روایتی تازه را مطرح کرده که ادعاهای اولیه صهیونیست‌ها از این حادثه را تأیید می‌کند! دست داشتن موساد در حادثه انفجار بیدگنه، ادعایی بود که پیش‌تر از سوی مسئولان سپاه ازجمله سردار محمداسماعیل کوثری و سردار محمدعلی جعفری فرمانده وقت سپاه تکذیب شده بود. سردار جعفری طی اظهارنظری در همایش پیام ماندگار گفته بود: «این حادثه بر اثر مسائل طبیعی بود و دشمن در آن دستی نداشت که البته رژیم صهیونیستی به‌دنبال فرصت‌طلبی بود تا این حادثه را به نفع خود رقم بزند. »

سردار محمداسماعیل کوثری جانشین فرماندهی قرارگاه ثارالله تهران در واکنش به ادعای جدید سریال گاندو به خبرآنلاین گفته: شاید در آن مقطع زمانی دلیل حادثه مشخص نشده باشد، اما به مرور زمان که اخبار و اطلاعات درباره انفجار تکمیل شده باشد، به این نتیجه رسیده باشند و من نمی‌توانم دقیق در این‌باره نظری بدهم. کوثری با اشاره به انفجارهای حزب جمهوری اسلامی و ریاست‌جمهوری گفته: ابتدا کسی فکرش را نمی‌کرد که این انفجارها کار کشمیری و کلاهی باشد، اما به‌مرور که تحقیقات تکمیل شد به این نتیجه رسیدند که کار این ۲نفر بوده است.

کد خبر 446031

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha