یک کاریکاتوریست پرمخاطب در کانادا ۲۴ساعت بعد از انتشار کاریکاتورش در یک نشریه از کار اخراج شد.

ترامپ کاریکاتور

مایکل دی‌آدر در استان نیوبرانزویک در شرق کانادا زندگی می‌کند و سال‌هاست که آثارش در نشریات این منطقه منتشر می‌شود. کاریکاتوری که موجب اخراج او از کار شده، محتوایی علیه ترامپ دارد و به تصویری اشاره می‌کند که اخیرا از جنازه یک پناهجوی مکزیکی و فرزند خردسالش در مرز آمریکا منتشر شد و بسیار تکان‌دهنده بود. این پدر و فرزند به‌دنبال سختگیری‌های اخیر ترامپ در پذیرش پناهجویان مکزیکی در مرز آمریکا، قصد ورود از مسیرهای صعب‌العبور را داشتند که جان‌شان را از دست دادند.

به همین دلیل تصویر تکان‌دهنده جنازه آنها به دستاویزی برای مخالفان ترامپ علیه سیاست‌های او تبدیل شد. کاریکاتور این هنرمند کانادایی که در نشریه برانزویک دیلی منتشر شده، ترامپ را در زمین گلفش درحالی‌که جنازه به نزدیکی زمین بازی رسیده نشان می‌دهد. وب‌سایت دیلی‌کارتونیست نوشته ‌است، سرمایه‌گذار مؤسسه مطبوعاتی برانزویک که این کاریکاتوریست را به‌دلیل انتشار این طرح اخراج کرده، در آمریکا منابع مالی دارد و ممکن است به‌دلیل این مناسبات، دست به این اخراج زده ‌باشد.

اخراج این کاریکاتوریست به‌دلیل انتشار کاریکاتور ضدترامپ دومین رویداد از این نوع در هفته‌های اخیر است. ‌ماه گذشته نیویورک‌تایمز اعلام کرد بعد از سال‌ها انتشار کاریکاتور سیاسی را متوقف می‌کند. دلیل این اقدام نیویورک‌تایمز انتشار کاریکاتوری در این روزنامه در هفته‌های گذشته بود که ترامپ و نتانیاهو در آن تصویر شده‌ بودند.

در این کاریکاتور نتانیاهو همچون سگی تصویر شده ‌بود که افسارش دست ترامپ است اما ترامپ با عینک سیاه گویی بینایی ندارد و این نتانیاهوست که او را راهبری می‌کند. علائم صهیونیستی و یهودیت در این کاریکاتور و محتوای آن باعث شد که بسیاری در آمریکا و اسرائیل آن را یهودستیزانه توصیف کنند. این اتهام موجب شد که نیویورک‌تایمز رسما به‌خاطر انتشار این کاریکاتور عذرخواهی کند. اما گویا این عذرخواهی کافی نبوده و کار به توقف کامل انتشار کاریکاتورهای سیاسی در این روزنامه پرتیراژ و بین‌المللی آمریکایی کشیده‌ است.

کد خبر 446009

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha