همشهری آنلاین: سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از رصد تخلفات مدارس غیرانتفاعی توسط این سازمان خبر داد و گفت: طبق توافق با آموزش و پرورش قرار است تخلف ۲۰ مدرسه تهران که محرز شده به شعب تعزیرات استان تهران نیز ارجاع شود.

رصد تخلفات مدارس غیرانتفاعی توسط سازمان تعزیرات

به گزارش ایسنا، سیدیاسر رایگانی در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا تعزیرات همانند سال‌های گذشته بنا ندارد در موضوع تخلفات مدارس غیر انتفاعی ورود کند؟ اظهار کرد: با توافقی که با متولیان آموزش و پرورش داشتیم قرار شد همزمان با برخوردی که خودشان با متخلفان انجام می‌دهند ما نیز در شعب تعزیرات به تخلفات رسیدگی کنیم.

وی افزود: توافق شد که طی هفته آینده ۲۰ تخلف از مدارس شهر تهران که محرز شده است پس از رسیدگی آموزش و پرورش، به شعب تعزیرات استان تهران نیز ارجاع شود.

سخنگوی تعزیرات گفت: در خصوص دریافت شهریه در مدارس غیر انتفاعی گزارش‌هایی دریافت کرده‌ایم مبنی بر این که مثلاً قیمت مصوب شهریه ۱۱ میلیون تومان بوده، اما ۱۹ میلیون تومان دریافت کرده‌اند و همچنین دریافت مبالغی تحت عنوان ۳۵ و ۳۸ میلیون تومان هم در این مدارس به ما گزارش شده است.

رایگانی به موضوعی دیگر در خصوص تأخیر آموزش و پرورش در اعلام نتایج آزمون‌های مدارس خاص مانند تیزهوشان اشاره کرد و گفت: این تأخیر یکی دو ماهه که در اعلام نتایج صورت می‌گیرد مردم را سردرگم می‌کند و بالاجبار اولیا مجبور می‌شوند در مدارس غیر انتفاعی ثبت نام کنند و مبلغی را به عنوان پیش پرداخت می‌دهند و این مدارس با اولیا شرط می‌کنند که اگر انصراف دهند بخشی از مبلغ کسر می‌شود.

وی افزود: ما با مواردی از این شکایت‌ها مواجه بوده‌ایم و درخواست ما از مسئولان آموزش و پرورش این است که نتایج این مدارس خاص را سریع‌تر اعلام کنند تا از سردرگمی اولیا و سو استفاده برخی مدارس غیر انتفاعی جلوگیری شود.

سخنگوی تعزیرات گفت: برخی مؤسسات کنکور آزمون‌هایی را با حضور ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار دانش آموز برگزار می‌کنند و بلافاصله عصر همان روز نتایج اعلام می‌شود و قطعاً آموزش و پرورش هم این امکان را دارد که بتواند نتایج را سریع‌تر از زمانی که اعلام می‌کند، اعلام نماید.

رایگانی افزود: قطعاً همه تخلفات مدارس غیر انتفاعی را رصد می‌کنیم و در سامانه ۱۳۵ و پیامک‌ها شکایات زیادی به ما اعلام شده است.

کد خبر 445897

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha