یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۳
۰ نفر

کلنگ ناحیه صنعتی علیشاه با حضور «رضا رحمانی» وزیر صنعت، معدن وتجارت، «محمدرضا پورمحمدی» استاندار آذربایجان شرقی، «معصومه آقاپور» نماینده شبستر در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان استانی و شهرستانی به زمین زده شد.

کلنگ ناحیه صنعتی شبستر به زمین خورد

به گزارش همشهری، این ناحیه در زمینی به مساحت ۱۶ هکتار با ۴۰ واحد صنعتی و دارای کاربری‌های صنعتی، خدماتی و تاسیساتی احداث می‌شود.  «حسن مستفید» فرماندار شبستر در این مراسم اظهار کرد: ۱۲ هزار شاغل در ۷ شهرک صنعتی شبستر مشغول به کارند. نواحی صنعتی به جز یک واحد شهرک صنعتی چهرگان فعال هستند.

نماینده شبستر در مجلس هم گفت: دغدغه اصلی کشور، مباحث مربوط به صنعت، تولید و صادرات غیر نفتی است. ما تمام مدت وابسته به صادرات نفت بودیم و این دلیل مشکلات کنونی است که با مضاعف شدن تلاش‌ها از این شرایط گذر خواهیم کرد. «معصومه آقاپور» با اشاره به وضعیت واحدهایصنعتی و تولیدی در شهرستان شبستر گفت: شبستر به عنوان اولین شهرستان بدون بیکار در استان به ثبت رسیده که این مایه افتخار ما است.  

استاندار آذربایجان شرقی از کاهش سهم جمعیتی استان در سال‌های اخیر خبر داد و عنوان کرد: سهم اقتصادی استان در حدود ۴ درصد و در حوزه تولید ناخالص ملی، کمتر از ۴/۲ دهم درصد است.«محمدرضا پورمحمدی» با اشاره به این‌که درباره ارائه تسهیلات مشکلی نداریم، بلکه واحدهای تولیدی نمی‌توانند جذب کنند، تاکید کرد: در اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی، هیچ محدودیتی نداریم اما با وجود اعتبارات بسیار خوب در این زمینه، تاکنون فقط ۳۵ درصد توسط متقاضیان واحدهای تولیدی و صنعتی از بانک‌ها جذب شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت هم با بیان این‌که در سفرهای استانی دنبال کارهای مستحبی نیستم، عنوان کرد: باید نوع نگاه خود را عوض کنیم. باید به این باور برسیم که اگر اقتصاد بر مبنای صنعت، تولید و خدمات باشد باعث توسعه می‌شود و کشور در مسیر توسعه قرار می‌گیرد. راهکار و راهبرد توجه به تولید است.«رضا رحمانی» به جایگاه سوق‌الجیشی آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: باید از فرصت طلایی جایگاه استراتژیک آذربایجان شرقی برای توسعه ارتباطات اقتصادی با قفقاز، ترکیه و عراق استفاده کرد.

کد خبر 445865

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha