یکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۶:۳۲
۰ نفر

هیأت وزیران با تصویب عیدی 200 هزار تومانی پایان سال‌جاری برای کلیه کارکنان و کارمندان دولت، اعلام کرد: پرداخت هرگونه وجه دیگری تحت عنوان پاداش آخر سال و امثال آن حتی برای شرکت‌ها و سازمان‌هایی که دارای مقررات خاص هستند، ممنوع است

و مجامع شرکت‌های دولتی نیز حق پرداخت هرگونه مبلغ دیگری به مدیران خود تحت عنوان پاداش و عیدی را ندارند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، پرداخت هرگونه وجه دیگری به‌عنوان پاداش آخر سال (عیدی) یا عناوین مشابه، علاوه بر مبلغ موضوع این بند ممنوع است.

در بخش دیگری از این مصوبه درخصوص پرداخت پاداش آخر سال (عیدی) موضوع بند بالا به مستخدمان پیمانی، خرید خدمت، قراردادی و موقت تأکید شده که مشروط بر آنکه وجهی به‌عنوان عیدی یا پاداش آخر سال یا عناوین مشابه آن دریافت نکرده باشند، به نسبت خدمت تمام وقت آنان در سال 1386 خواهد بود.

همچنین بر اساس مصوبه هیأت وزیران، میزان پرداخت پاداش آخر سال (عیدی) کلیه بازنشستگان، مستمری بگیران، حقوق وظیفه از کارافتادگی و حقوق‌وظیفه وراث مستخدمان متوفای مشمول صندوق‌های بازنشستگی کشوری و صندوق معذوریت و از کارافتادگی جهاد سازندگی و صندوق‌های نیروهای مسلح و نیروی انتظامی و سایر صندوق‌های بازنشستگی نیز مبلغ 200 هزار تومان است که از محل بودجه مصوب هر دستگاه اجرایی، قابل پرداخت است.

در یکی دیگر از بندهای مصوبه هیأت وزیران آمده است: خدمت نیمه‌وقت بانوان از لحاظ اجرای این تصویب‌نامه، تمام وقت محسوب می‌شود، همچنین معلمان حق‌التدریس نسبت به ساعات تدریس، مشمول این تصویب‌نامه خواهند بود.

در بند دیگری از این مصوبه به شهرداری‌های سراسر کشور اجازه داده شده است تا پاداش آخر سال 1386 (عیدی) کارکنان شاغل، بازنشسته، مستمری بگیر، وظیفه از کارافتادگی و حقوق وظیفه وراث مستخدمان متوفای خود را با رعایت مبلغ مذکور در این تصویب‌نامه، از محل اعتبارات منابع داخلی خود پرداخت کنند.

از جمله موارد مورد اشاره در این تصویب‌نامه این است که کلیه دستگاه‌ها و سازمان‌ها مجازند به جای پرداخت نقدی پاداش آخر سال (عیدی)، از سکه بهار آزادی استفاده کنند.

کد خبر 44579

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز