گروه حوادث: سارقان مسلح طلافروشی زنجان که در جریان تعقیب‌و‌گریز، با رگبار گلوله یک مأمور پلیس و یک رهگذر را از پای درآورده و 8 نفر را زخمی کرده بودند، در ارتفاعات اطراف زنجان به هلاکت رسیدند.

سردار غلامحسین آقاگلزاده- رئیس پلیس زنجان، در تشریح این عملیات نفسگیر گفت: ساعت 9 صبح شنبه گذشته 4 مرد سارق، مسلح به کلت کمری و اسلحه کلاشینکف در حالی که ماسک ضد گاز به صورتشان زده بودند پس از شلیک‌های پی‌درپی به سوی یک مغازه طلافروشی در خیابان درمانگاه زنجان، قدم به این مغازه گذاشتند و با شلیک گلوله مالک آن را مجروح کردند. آنها سپس با سرقت 4 کیلو طلا، از مغازه خارج شدند و سوار بر یک دستگاه پژو به سمت منطقه کوچمشکی پا به فرار گذاشتند.

وی ادامه داد: پس از فرار سارقان و گزارش ماجرا به پلیس،  یکی از واحد‌های گشت موتورسوار که در آن حوالی سرگرم گشت‌زنی بود عازم محل شد و با مشاهده سارقان به تعقیب آنها پرداخت. در حالی که در این تعقیب و گریز یکی از ماموران هدف گلوله سارقان قرار گرفته و مجروح شده بود،  مردان مسلح برای آنکه شناسایی نشوند، با تهدید اسلحه یک خودروی عبوری را متوقف کرده و سوار بر آن به فرار خود ادامه دادند. ولی خودروی جدید نیز از سوی پلیس شناسایی شد و سارقان مجبور شدند باز هم خودروی خود را تغییر دهند.

در حالی‌که فرار مردان مسلح با سرقت یک دستگاه زانتیا وارد مرحله‌ای تازه شده بود، پلیس که احتمال می‌داد آنها قصد خروج از شهر را دارند تمامی راه‌های خروجی استان را مسدود کرد و به این ترتیب سارقان به سمت باغ‌ها و روستاهای اطراف زنجان متواری شدند.

سردار آقاگلزاده گفت: ساعتی پس از این تعقیب و گریز خودروی سارقان دچار مشکل شد و آنها با رها کردن خودرو،  دوان دوان خود را به اتوبان رسانده و این بار با سرقت خودروی دیگری به روستای گل‌تپه در 30 کیلومتری زنجان که منطقه‌ای برف‌گیر و یخبندان است،  گریختند.

در این هنگام بود که بالگرد پلیس نیز وارد عمل شد و با محاصره سارقان درگیری شدید مسلحانه میان آنها و ماموران آغاز شد. سرانجام در حالی که عقربه‌های ساعت،  3‌بعدازظهر را نشان می‌داد ماموران موفق شدند 3‌نفر از سارقان را به هلاکت رسانده و یکی از آنان را دستگیر کنند.

وی با اشاره به کشف 4‌کیلو طلای مسروقه، 3‌قبضه سلاح کلاشینکف، 3‌قبضه کلت کمری، 3 قبضه نارنجک، قطب‌نما، لباس فرم‌ سپاه، بسیج، نیروی انتظامی، اسپری‌های اشک‌آور و اتر، از متهمان گفت: در این عملیات یک نفر از ماموران نیروی انتظامی به درجه رفیع شهادت نایل آمد و 8 نفر از مردم عادی و رهگذران مجروح شدند و یک نفر دیگر  نیز جان خود را از دست داد.

رئیس پلیس زنجان افزود: تحقیقات انجام شده از یکی از سارقان که از سوی پلیس دستگیر شده است نشان می‌دهد اعضای این باند، نقشه سرقت را از 3 ماه قبل طراحی کرده بودند.

وی گفت: سارقان به کمر خود نارنجک بسته بودند تا پس از کشته شدن نیز جنازه‌شان منفجر شده و مورد شناسایی قرار نگیرند که با زیرکی پلیس این نقشه آنها نیز برملا شد و پس از خنثی‌سازی نارنجک‌ها، جنازه‌ها به پزشکی قانونی منتقل شدند.

کد خبر 44575

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز