مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
۰ نفر

رمضان نوری-  ایلام –خبرنگار: استان ایلام سال‌هاست که با کمبود امکانات ورزشی مواجه است. همین مساله باعث شده است بسیاری از جوانان استان به جای ورزش راه‌های دیگری مثل اعتیاد را دنبال کنند.

۱۳ سال تعلل برای ساخت یک ورزشگاه

وقتی کلنگ ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ایلام سال ۱۳۸۵ به زمین زده شد، امید در دل جوانان این شهر برای توسعه فعالیت‌های ورزشی جوانه زد. ولی حالا بعد از ۱۳ سال نه‌تنها پروژه‌ آن به بهره‌برداری نرسیده، بلکه این ورزشگاه نیمه‌کاره در حال فرسودن شدن است. این پروژه سال ۱۳۹۲ افتتاح شد ولی به دلیل وجود نواقص زیاد نتوانست مورد استفاده قرار بگیرد و حالا سرنوشتش در هاله ابهام است. تاکنون مسئولان زیادی در همه رده‌ها اعم از وزیر، استاندار، مدیرکل و... از این پروژه بازدید کرده‌اند ولی قفل آن تاکنون باز نشده است. این پروژه ۴ دولت نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم را به چشم دیده ولی هنوز به بهره‌برداری نرسیده است. نکته جالب این است که این پروژه تاکنون ۳ بار نام عوض کرده است؛ از ورزشگاه ۱۵ هزار نفری تا ورزشگاه عدالت و حالا ورزشگاه الغدیر.

  • امکانات محدود ورزشی در شهر ایلام

یکی از شهروندان ایلام در این زمینه به خبرنگار همشهری می‌گوید: متاسفانه شهر ایلام فقط چند سالن ورزشی بدون امکانات دارد. روزی که قرار شد ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ساخته شود، اعلام شد این ورزشگاه چند سالن ورزشی تخصصی دارد ولی هنوز از بهره‌برداری آن خبری نیست. «محمد کایی» بیان می‌کند: شهر با کمبود امکانات ورزشی مواجه است به همین دلیل بسیاری از استعدادهای ورزشی ایلام ناچارند از استان کوچ کنند یا از ادامه ورزش انصراف دهند.

وی ادامه می‌دهد: ایلام از داشتن سالن‌های تخصصی ورزشی بی‌بهره است. امید جوانان ورزشکار به همین ورزشگاه ۱۵ هزار نفری بود اما الان از آن هم قطع امید کرده‌اند. کایی می‌گوید: ایلام از داشتن یک ورزشگاه برای میزبانی مسابقات کشوری بی‌بهره است. سال گذشته تیم‌های ایلام در مسابقات فوتبال جام حذفی کشور به دلیل نبود ورزشگاه و چمن مناسب نتوانستند میزبانی خوبی از تیم‌های فوتبال دیگر مناطق کشور به عمل بیاورند.

  • بازدید وزیر ورزش هم افاقه نکرد

اسفندماه سال گذشته «مسعود سلطانی‌فر» وزیر ورزش، در حاشیه بازدید از ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهر ایلام از تخصیص اعتبار برای تکمیل آن خبر داد و گفت: تاکنون ۲۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این ورزشگاه به مساحت ۳۶ هزار متر مربع از محل اعتبارات ملی هزینه شده و برای تکمیل نهایی آن به ۷۰ تا ۹۰ میلیارد ریال اعتبار است. حالا، با گذشت ماه‌ها از بازدید وزیر، اتفاق خاصی برای این پروژه رخ نداده و انگار مشکلات مالی و بی‌تدبیری باعث طلسم شدن این پروژه ورزشی شده است. طبق اعلام کارشناسان ساخت‌ و ساز، بیشتر عمر مفید ورزشگاه ۱۵ هزار نفری از بین رفته است و حتی در صورت بهره‌برداری، سال‌های زیادی نمی‌توان از آن به صورت مفید استفاده کرد.

  • اختصاص ۶ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری از اختصاص ۶ میلیارد تومان از سوی مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی وزارت ورزش و جوانان برای بازسازی استادیوم ۱۵ هزار نفری ایلام خبر می‌دهد. «بهروز حیدرزاده» می‌گوید: با پیگیری‌هایی که از مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی انجام گرفت، این اعتبار برای تکمیل کامل این پروژه مهم هزینه می‌شود.

وی می‌افزاید: تاکنون ۲۲۱ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ایلام هزینه شده است و پروژه آن اکنون بالای ۹۰ درصد پیشرفت دارد. حیدرزاده اظهار می‌کند: تنها محوطه‌سازی، حصارکشی و فضای سبز بیرون مجموعه باقی مانده است و با تزریق اعتبار، این پروژه تا تیرماه ۹۸ به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

وی می‌گوید: این ورزشگاه شامل سالن‌های چندمنظوره، اختصاصی، پیست استاندارد دو و میدانی، رختکن، سرویس‌های بهداشتی، سکوی تماشاچیان و... است. مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام ادامه می‌دهد: با بهره‌برداری از این ورزشگاه، امکان میزبانی رقابت‌های مختلف ورزشی در استان فراهم می‌شود و این مهم تاثیر بسزایی در توسعه ورزش استان دارد.
***
به گفته مسئولان ورزش ایلام ۳۰ هزار ورزشکار سازمان‌یافته در این استان فعالیت می‌کنند و طبق بررسی‌ها، بیش از ۹۰ پروژه نیمه‌تمام بخش ورزش آن مثل ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهر ایلام چشم‌انتظار توجه ویژه مسئولان کشوری و استانی هستند. ۲۷ درصد جمعیت ایلام، بر اساس آخرین سرشماری صورت گرفته، در محدوده سنی جوان قرار دارند. حالا جوانان این استان که تنها دلخوشی‌شان برای نجات از بسیاری از معضلات اجتماعی ورزش است، به دلیل کمبود امکانات و زیرساخت‌های ورزشی، آن را دور از دسترس می‌بینند.

کد خبر 445507

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha