همشهری‌آنلاین: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند ایجاد سامانه صورت وضعیت الکترونیک را یکی از اقدام‌های مهم سازمان مدیریت پسماند و شهرداری تهران عنوان کرد و درباره جزئیات آن توضیح داد.

عبدلي

رضا عبدلی در گفت‌وگو با شهرنوشت، ایجاد سامانه صورت وضعیت الکترونیک را یکی از اقدام‌های مهم سازمان مدیریت پسماند و شهرداری تهران دانست و گفت: یکی از امکانات سامانه صورت وضعیت الکترونیک این است که کارگران پیمانکارانی که در زمینه رفت و روب و جمع‌آوری پسماندهای تر فعالیت می‌کنند موظف به انگشت زدن و شناسایی چهره در دستگاه‌های مخصوصی هستند که مشابه آن در همه اداره‌ها و سازمان‌ها هم وجود دارد.

عبدلی افزود: مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران باید مجهز به این سامانه باشند. با راه‌اندازی این سیستم، پیمانکار نمی‌تواند از کارگران زیر ۱۸ سال و بالای ۶۰ سال استفاده کند و کارگران هم باید مطابق دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های سازمان مدیریت پسماند و به تبع آن شهرداری تهران عمل کنند.  

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، تاکید دارد این سامانه هیچ‌ درصد خطایی ندارد و معتقد است: این سامانه سبب می‌شود، پیمانکار هم بابت افراد کمتر از سن ۱۸ سال پولی از شهرداری نگیرد و ناظر سازمان هم صورت وضعیت‌ها را بر اساس همین سامانه بررسی و تایید می‌کند که چه تعداد کارگر با چه مقدار متر کار، فعالیت داشتند.

بررسی صورت وضعیت‌ کارگران پیمانکاران پسماند که تا به امروز دستی بوده و به گفته عبدلی در برخی مواقع سلیقه ای عمل می‌شده است اگر در همه مناطق انجام شود از سوء استفاده هایی که در زمینه ارایه صورت وضعیت‌ها انجام می‌شد و یکسری از هزینه‌ها بیشتر یا کمتر نشان داده می شد، جلوگیری می‌شود.

عبدلی توضیح داد: ما موظف به انجام کارهای خود هستیم. شهردار تهران هم به تازگی مطرح کرد که ساماندهی کودکان کار به عهده شهرداری تهران نیست اما؛ به عنوان یک نهاد سعی می‌کنیم راه‌های استفاده پیمانکاران از کودکان کمتر از ۱۸ را که بیشتر آنان اتباع خارجی هستند، ببندیم.

به گفته او نزدیک به ۲۰ ارگان و سازمان باید در زمینه ساماندهی کودکان کار همکاری کنند چرا که شهرداری به تنهایی نمی‌تواند این کار را انجام دهد. البته بر اساس آمارهای بهزیستی ۶ درصد کودکان کار در زمینه جمع‌آوری پسماند فعالیت دارند.

کد خبر 445406

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha