همشهری آنلاین: همزمان با تهدیدهای رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران، فیلم سینمایی «قصر شیرین» به کارگردانی سیدرضا میرکریمی با بردن سه جایزه اصلی جشنواره فیلم شانگهای پیروز مطلق این دوره لقب گرفت.

رضا ميركريمي در جشنواره شانگهاي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورایتی، هیات داوران بخش مسابقه رسمی بیست و دومین جشنواره فیلم شانگهای به ریاست نوری بیلگه جیلان (فیلمساز نامدار ترک) سه جایزه جام طلایی بهترین بازیگر مرد، بهترین کارگردان و بهترین فیلم را به «قصر شیرین» اهدا کرد. البته حامد صابری بهداد جایزه بهترین بازیگر مرد را مشترک با چانگ فنگ از چین برای «بازگشت» به دست آورد.

موفقیت نماینده سینمای ایران در معتبرترین رویداد سینمایی چین در شرایطی به دست آمد که دانلد ترامپ شدیدترین تحریم‌های تجاری و اقتصادی را علیه این دو متحد راهبردی اعمال کرده است. از این رو، پیروزی شگفت‌انگیز «قصر شیرین» در سرزمین اژدها می‌تواند نشانه‌ای باشد از محکم‌تر شدن روابط ایران و چین در حوزه‌های مختلف. فیلم تازه میرکریمی نخستین بار در جشنواره سی و هفتم فجر به نمایش درآمد و تماشاگران و منتقدان از آن استقبال کردند.

دومین فیلم برتر جشنواره شانگهای امسال «دم-بازدم» به کارگردانی دیتو سینتادزه از گرجستان بود که علاوه بر جایزه بزرگ هیات داوران، جایزه بهترین بازیگر زن را هم برای سالومه دیموریا به ارمغان آورد. الکساندر و پاول لونگین برای «برادری» از روسیه جایزه بهترین فیلمنامه را بردند و جایزه بهترین انیمیشن بلند سینمایی به «موج خودت را بران» از ژاپن رسید. جایزه دستاورد بزرگ هنری هم به «درختان زیر آفتاب» از هند اهدا شد.

کد خبر 445253

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha