بحران بی‌آبی در شهر چنای در جنوب هند، باعث اختلال در زندگی میلیون‌ها نفر از مردم این شهر شده و انتقادهای زیادی از دولت در پی داشته است.

بحران آب هند

به گزارش سی‌ان‌ان، این نخستین بار است که یک شهر مهم در هند دچار بحران بی‌آبی می‌شود. میلیون‌ها نفر هر صبح در مناطق مختلف شهر ساعت‌ها در صف‌های طولانی می‌ایستند تا از تانکرهایی که برای آنها آب می‌آورد استفاده کرده و ظروفی را که همراه با خود برده‌اند، پر کنند. از مناطق مختلف شهر، گزارش‌هایی درباره بیماری مردم به‌خاطر استفاده از آب ناسالم منتشر شده است. آب در این شهر جیره‌بندی شده و روزانه و حتی در برخی موارد هفتگی در دسترس شهروندان قرار می‌گیرد.

در این میان، ادارات دولتی، مدارس و حتی بیمارستان‌ها در وضعیت بسیار بدی قرار دارند. این شرایط باعث شده است تا مردم از دولت به‌خاطر ناتوانی در مدیریت بحران آب انتقاد کنند. بسیاری مجبور شده‌اند به‌خاطر این بحران کسب و کار خود را تعطیل کنند.

مقامات دولتی اعلام کرده‌اند ذخایر تامین آب شهر چنای به‌خاطر خشکسالی پایین آمده‌ و کاهش بارش باران هم بحران را سخت‌تر کرده است.

مردم، ناامید از به جریان افتادن دوباره آب در لوله‌کشی‌ها، به استفاده از منبع‌های آب در خانه‌هایشان روی آورده‌اند. چنای با ۴.۵میلیون نفر جمعیت، ششمین شهر بزرگ هند به شمار می‌رود. بحران بی‌آبی البته تنها مختص به این شهر نیست و در سراسر هند دردسرساز شده است. کارشناسان هشدار داده‌اند که ۶۰۰میلیون نفر از ۱.۲میلیارد نفر جمعیت هند، با بحران جدی کم‌آبی مواجه هستند.

کد خبر 445190

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha