همشهری آنلاین: هند از امروز یکشنبه (۲۶ خرداد/ ۱۶ ژوئن) افزایش تعرفه بر روی ۲۸ کالای وارداتی از آمریکا را اجرایی کرده است.

تجارت

تعرفه‌های جدید کالاهای خوراکی نظیر سیب، گردو و بادام را شامل می‌شود.

بر این اساس، تعرفه گردوهای وارداتی از آمریکا از ۳۰ درصد به ۱۲۰ درصد افزایش یافته است؛ در کالاهایی نظیر نخود و عدس این تعرفه‌ها از سی درصد به ۷۰ درصد رسیده است.

به گزارش بی بی سی، اقدام دهلی نو برای بالا بردن تعرفه‌های کالاهای آمریکایی در پاسخ به اقدام واشنگتن در خروج از پیمان ترجیحی تجاری دو کشور است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اخیرا آن را اعلام کرد.

تا پیش از خروج آمریکا از این پیمان حدود ۵.۶ میلیارد دلار کالای هندی بدون اعمال تعرفه به آمریکا وارد می‌شدند.

فهرست اولیه کالاهای مشمول افزایش تعرفه شامل ۲۹ قلم بود که بعدا آرتمیا (نوعی میگو) از این فهرست کنار گذاشته شد.

هند دومین بازار بزرگ بادام کالیفرنیا و سیب واشنگتن است.

افزایش تعرفه کالاهای آمریکایی در حالی است که واشنگتن در ماه‌های اخیر در پی بهبود روابط تجاری با دهلی نو بوده است.

سال گذشته آمریکا واردات آلومینیوم و فلزات از هند را مشمول افزایش تعرفه‌ها کرد و هند هم در اقدامی متقابل گفت بر روی بعضی کالاهای وارداتی از آمریکا تعرفه‌های بیشتری اعمال می‌کند.

بر اساس منابع آمریکایی، حجم مبادلات تجاری آمریکا و هند در سال ۲۰۱۸ میلادی به بیش از ۱۴۲ میلیارد دلار رسید؛ که این رقم نشان می‌دهد حجم مبادلات دو کشور از سال ۲۰۰۱ میلادی حدودا هفت برابر شده است.

اعمال تعرفه‌های جدید بر روی کالاهای وارداتی از آمریکا درست پیش از برگزاری اجلاس سران بیست کشور صنعتی جهان اجرایی شده است.

این اجلاس قرار است اواخر ماه جاری میلادی (۲۸-۲۹ ژوئن) در شهر اوساکای ژاپن برگزار شود که احتمالا دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و نارندرا مودی، نخست وزیر هند، در این باره گفتگو خواهند کرد.

آمریکا سال پیش بر حدود ۲۰۰ میلیارد دلار محصولات چینی تعرفه ای ۱۰ درصدی اعمال کرد، محصولاتی که شامل ماهی، کیف دستی، البسه، کشف و جوراب می‌شد.

شرکت هایی که تعرفه را می‌پردازند می توانند هزینه اضافی را خود جذب کنند، آن را به مصرف‌کننده منتقل کنند یا از فروشنده بخواهند از بهای آن بکاهد.

دونالد ترامپ می‌گوید که چین تعرفه اعمال شده بر ۲۵۰ میلیارد دلار کالای صادراتی به آمریکا را خواهد پرداخت.

کد خبر 444248

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha