چند وقت پیش در جریان نمایشگاه خودرو ژنو پینین فارینا از خودرویی تمام الکتریکی به‌نام باتیستا رونمایی کرد که با قدرت۱۹۰۰ اسب‌بخار همه چشم‌ها به آن خیره شده بود.

خودرو الكتريكي

حالا گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که این خودروساز ایتالیایی قصد دارد به‌زودی فروش این خودرو را شروع کند.

مدت زمان شتابگیری صفر تا ۱۰۰ باتیستا زیر ۲ثانیه و بیشترین سرعت آن ۴۰۲کیلومتر بر ساعت است.

پینین فارینا اعلام کرده اینکه خودرو در میان غول‌هایی مثل فراری، لامبورگینی و پاگانی قوی‌ترین و پیشرفته‌ترین خودرویی خواهد بود که تاکنون در ایتالیا ساخته شده است.

علاوه بر آماده‌سازی این خودرو برای فروش تغییراتی هم در آن به‌وجود آمده است. پوشش درب موتور تغییراتی داشته است. فاصله بین چراغ‌ها کمتر شده و قسمت پایینی جلوی پنجره به‌طور کامل تغییر کرده است. آینه‌های کناری نیز دوباره طراحی شده‌اند.

قرار است این خودرو ۱۵۰نمونه تولید شود. باتیستا باتری و موتورهای ساخت شرکت ریماک را دارد که همگی روی هم مجموع ۱۹۰۰اسب‌بخار قدرت و گشتاور ۲۳۰۰نیوتن متر را تولید می‌کنند. هرکدام از چرخ‌ها نیز یک موتور الکتریکی جداگانه دارند. قرار است به‌زودی تیست تونل باد و شبیه‌سازی این خودرو صورت بگیرد.

این اتومبیل از باتری‌هایی با ظرفیت ۱۲۰کیلو وات ساعتی استفاده می‌کند که می‌تواند پیمایش ۴۵۰کیلومتری را با یک‌بار شارژ برای این خودرو قدرتمند تامین کند.

پینین فارینا یک شرکت طراحی خودرو و بدنه‌سازی ایتالیایی است که در شهر کامبیانو قرار دارد. این شرکت توسط باتیستا فارینا (که خود طراح خودرو بود) در سال۱۹۳۰ با هدف طراحی و ساخت خودرو و با نام سوسیتا انونیما کاروزریا پینین فارینا کار خود را آغاز کرد.

کد خبر 445187

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha