نیلوفر جلالی:در خردادماه پر از حادثه ۹۸ اتفاقات و حوادث پرحاشیه و بحث‌های پیرامون آنها را در فضای رسانه‌ای و به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی شاهد بودیم.

بعضی از آنها آن‌قدر مهم بودند که بحث و جنجال درباره آنها همچنان ادامه دارد. در تعدادی از این اتفاقات، عکس‌ها بودند که تبدیل به متن اصلی شدند و از آنها برداشت‌های مختلفی شد. در ادامه چند نمونه از مهم‌ترین عکس‌های خبرساز خردادماه را مرور می‌کنیم.

  • پشت صحنه صحبت‌های نجفی با خبرنگاران

همه عکس‌ها و فیلم‌ها و حتی متن‌های مربوط به تراژدی نجفی و میترا استاد تقریباً خبرساز بودند. از آن عکس که خبرنگار صداوسیما اسلحه به‌دست ایستاده بود، بگیرید تا عکس نجفی با لباس زندان. اما عکسی که از همه بیشتر باعث جنجال در فضای رسانه‌ای شد، عکس پشت صحنه صحبت‌های نجفی با خبرنگاران در دادسرای جنایی بود؛

عکسی که مخالفان و موافقانی داشت. مخالفان از سقوط انسانیت و اخلاق حرف می‌زدند و می‌گفتند حریم خصوصی در این پرونده رعایت نشده و نجفی نباید به راحتی در این پرونده مهم در اختیار خبرنگاران و دوربین‌های خبری قرار می‌گرفت و همچنین نباید تصویری تحقیرآمیز از متهم ارائه می‌شد. موافقان اما اعتقاد داشتند اشخاص مهم و مشهور حریم خصوصی کوچکی دارند و مصاحبه با نجفی موقعیتی بود که هیچ خبرنگاری نباید آن را از دست می‌داد.

  • دیدار رهبری با شینزوآبه

سفر شینزوآبه، نخست‌وزیر ژاپن به ایران، از روزها قبل از وقوع، به سوژه داغی تبدیل شد. این نخستین سفر یک نخست‌وزیر ژاپن به ایران پس از ۴۱ سال بود. همچنین گمانه‌زنی‌ها درباره دلیل این سفر و اتفاقاتی که در پی آن می‌افتاد باعث شد که خود این سفر، دیدار مقام معظم‌رهبری با شینزوآبه و عکس‌های آن به یک اتفاق تاریخی تبدیل شود.

  • رامبد جوان و نگار جواهریان

در ‌ماه گذشته عکسی که رامبد جوان و نگار جواهریان را در کانادا نشان می‌داد، بسیار خبرساز شد. اینطور گفته شد که آنها برای به دنیا آمدن فرزندشان در کانادا به‌سرمی‌برند و هزینه‌های هنگفتی برای این منظور کرده‌اند. بسیاری از کاربران شبکه‌های مجازی به تصمیم این خانواده برای اینکه فرزندشان تابعیت دوکشوری داشته باشد، معترض شدند. آنها بر این اعتقاد هستند که فردی که در برنامه‌های تلویزیونی ایران ادعای وطن‌پرستی دارد باید فرزندش را هم در ایران به دنیا بیاورد.

  • دیدار پویه با سعید عابد

عکس دیدار مسافر و راننده خبرساز اسنپ هم از دیگر تصاویر تأثیرگذار و پرحاشیه خردادماه بود. چند روز قبل از این عکس، راننده اسنپ مسافر خود را به‌خاطر بدحجابی در خیابان از خودرو پیاده کرده بود و از آن به بعد بود که سیر اتفاقات پشت‌سر هم برای این ۲نفر رخ داد. در آخر عکس دیدار مسافر و راننده اسنپ منتشر شد. خیلی از کاربران فضای مجازی اعتقاد داشتند که این عکس راوی یک آشتی‌کنان ساختگی یا اجباری میان راننده و مسافر بوده است.

از نگاه دوخته شده به زمین مادر پویه نوریان و چهره مستاصل دختر در دیدار با سعید عابد، راننده اسنپ اینطور برداشت شد که این جلسه آشتی برخلاف میل آنها برگزار شده است و این بحث دوباره شکل گرفت که آیا امر به معروف و نهی از منکر با استفاده از این شیوه‌ها می‌تواند همچنان در جامعه جوابگو باشد یا نه.

در خردادماه ۲ جشن در ۲ سفارت مختلف برگزار شد که عکس‌های هر دو رویداد بسیار خبرساز شدند. یکی جشن نودوسومین سالگرد تولد ملکه الیزابت دوم در سفارت انگلیس در ایران بود که حاشیه‌ها پیرامون آن خیلی شدت گرفت و حتی به صحن علنی مجلس هم رسید. اعضای مجلس خواستار پیگیری موضوع برگزاری پارتی مختلط با حضور ایرانی‌ها در سفارت انگلیس بودند. گفته می‌شد از شرکت‌های ایرانی برای برگزاری این جشن کمک‌هایی جمع‌آوری شده است. عکس‌های دیگر مربوط به جشن هفتادمین سالگرد روز ملی ایتالیا بود که در باغ این سفارت در تهران برگزار شد. حضور برخی چهره‌های سرشناس ایرانی در این جشن خبرساز شد.

کد خبر 445175

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha