همشهری آنلاین: وکیل پرونده سانحه تصادف مرگبار اتوبوس حامل دانشجویان واحد علوم و تحقیقات گفت: اولین جلسه دادرسی این پرونده برگزار شده اما به دلیل سنگین بودن پرونده، ادامه دادرسی به نوبت بعد موکول شد.

سانحه واژگوني اتوبوس دانشجويان واحد علوم و تحقيقات

به گزارش مهر، حسام نواب صفوی وکیل پرونده سانحه تصادف اتوبوس دانشجویان واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص جلسه اخیر دادگاه این پرونده، گفت: خوشبختانه جلسه دادگاه به خوبی پیش رفت اما به دلیل طولانی شدن، ادامه دادرسی به جلسه دوم موکول شد.

وی افزود: پرونده بسیار سنگین است و حدود ۴۰۰ صفحه است. بر اساس این پرونده، پیمانکار و شرکت منتسب به او که مدیران آن یک پدر و پسر هستند به علاوه رئیس واحد علوم و تحقیقات و دانشگاه آزاد به طور مساوی مقصر شناخته شدند.

نواب صفوی توضیح داد: متأسفانه اتوبوس حامل دانشجویان فاقد معاینه فنی بوده و بالای ۶۰ درصد میزان بازدهی ترمز آن بوده است. به طوری که در بررسی صحنه تصادف هیچ خط ترمزی وجود نداشت.

وکیل این پرونده تصریح کرد: یکی از دلایل سانحه تصادف نیز نبود گاردریل و حفاظ در مسیر دانشگاه و شیب نامناسب خیابان بوده است.  

نواب صفوی تصریح کرد: با وجود اینکه رئیس دانشگاه از نقص فنی اتوبوس‌ها و نبود حفاظ مطلع بوده و نسبت به احتمال وقوع حادثه آگاهی داشته است هیچ گونه اقدامی برای این امر انجام نداده و به همین منظور طبق ماده ۶۱۶ قانون مجازات اسلامی، بی‌احتیاطی و بی‌مبالاتی وی در این پرونده محرز است.

وکیل این پرونده اظهار داشت: این پرونده دو بخش دارد، یک بخش آن مربوط به فوت ۱۰ نفر از دانشجویان و بخش دیگر آن مربوط به مجروحیت و قطع نخاع دیگر دانشجویان حاضر در اتوبوس است که بخش دوم آن در پرونده جداگانه رسیدگی خواهد شد.

نواب صفوی در پایان در خصوص کیفرخواست متهمین نیز عنوان کرد: ماده ۶۱۶ قانون مجازات که دلالت بر بی‌مبالاتی و بی‌احتیاطی مسئولین مربوطه دارد، اصلی‌ترین ماده این پرونده است و تقریباً تمام تخلفات بر اساس آن خواهد بود البته جرایم دیگری همچون نداشتن معاینه فنی اتوبوس، شیب جاده و نبود حفاظ از جمله عوامل مؤثر در رأی پرونده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر متهمین پرونده هر کدام با قرار ۵ میلیارد تومانی آزاد هستند و جلسه بعدی دادگاه ۸ مرداد برگزار خواهد شد.

کد خبر 445162
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha