همشهری‌آنلاین: رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تاریخ دقیق برگزاری انتخابات شورایاری‌ها، گفت: تاریخ دقیق مشخص است و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ما باید حداکثر تا یک ماه آینده انتخابات شورایاری‌ها را برگزار کرده و به نتیجه رسانده باشیم. بر همین اساس انتخابات اواخر تیر ماه یا اوایل مردادماه برگزار می‌شود.

محسن هاشمي

به گزارش شهرنوشت، محسن هاشمی رفسنجانی با حضور در جمع خبرنگاران درباره دستورات بررسی شده اظهار کرد: بررسی اصلاحیه اساسنامه سازمان‌های وابسته شهرداری تهران یکی از دستور جلسه‌های امروز صحن شورای شهر بود. این اساسنامه به پیشنهاد شورا سال گذشته به تصویب رسید اما پس از ارسال، وزارت کشور نظراتی روی آن اعمال کرد.

او ادامه داد: این نظرات در شورا مورد بررسی قرار گرفت و امروز درباره جزئیات آن صحبت شد. اصلاحیه وزارت کشور در اساسنامه بعضاً به صورت تغییرات عبارتی بوده است زیرا در اساسنامه‌ها بعضاً الفاظی مطرح می‌شود که باید در تمام سازمان‌ها یکسان باشد.  

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که یکی از موضوعات مطرح شده در صحن، بررسی انتخاب مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره بود؛ عنوان کرد: اعضا درباره این‌که از نیروهای باتجربه و استخدامی استفاده کنند یا نیروهایی را از خارج برای این منظور در نظر بگیرند، بحث و بررسی انجام دادند.  

او درباره آخرین وضعیت لایحه ادغام معاونت‌ها و سازمان‌های شهرداری تهران گفت: این لایحه هنوز به شورای شهر نرسیده، اما پیشنهادهایی در این زمینه مطرح شده است.

هاشمی در پاسخ به سؤالی درباره نامه جهانگیری برای ارائه بودجه ۲ میلیارد یورویی برای تهیه واگن عنوان کرد: جزئیات این نامه را قبلاً اعلام کردم. با توجه به نامه ایشان دستور لازم به بانک مرکزی داده شده و ادامه پیگیری‌ها باید از سوی وزارت کشور و شهرداری تهران انجام شود.  

او در پاسخ به سؤالی درباره تجمع مینی‌بوس‌داران مقابل شورای شهر تهران به منظور پرداخت نکردن عوارض طرح ترافیک گفت: آقای پورسیدآقایی قول داده بودند تا این مشکل را حل کنند و من این موضوع را مجدداً از ایشان جویا خواهم شد.  

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر این‌که شهردار تهران اعلام کرده تا ماهی یک ایستگاه مترو افتتاح می‌کند، گفت: ایشان گفته‌اند اگر پول باشد افتتاح می‌کنند. در واقع هر مسئولی که قولی را می‌دهد یک «اگر» در ابتدای آن قول می‌گذارد.

او درباره اضافه شدن تعداد سفرهای مترو توضیح داد: این موضوع به صلاح نیست زیرا توان لازم برای اداره وجود ندارد. ما در حال حاضر به شدت کمبود واگن داریم و در برخی از موارد از خطوط دیگر واگن برداشته و به خطوط دیگر می‌برند. به عنوان مثال برای خط ۶ و ۷ هیچ واگنی خریداری نشده و حتماً باید ۱۰۰۰ واگن برای خطوط متروی تهران خریداری شود.

هاشمی درباره طول عمر واگن‌ها عنوان کرد: واگن‌های متروی تهران فرسوده نیستند. واگن‌ها عمدتاً ۳۰ سال عمر می‌کنند و پس از هر ۱۰۰۰ کیلومتر حرکت، overhall می‌شوند. واگن‌هایی که از ابتدای افتتاح مترو فعالیت می‌کنند تا به امروز بیش از یک میلیون کیلومتر حرکت کرده‌اند.

او در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که آیا تحریم‌ها روی تعمیر واگن‌های مترو تأثیرگذار بوده است، گفت: خیر! تحریم‌ها روی این موضوع تأثیری نداشته‌اند.

کد خبر 445068

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha