یکشنبه ۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: پیش‌بینی‌های هواشناسی حاکی از آن است که تا هفته آینده دمای هوا در اروپا با افزایشی شدید به ۴۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و گرمایی بی‌سابقه در ماه ژوئن بیشتر نقاط غرب اروپا را فرا می‌گیرد.

اروپا در انتظار موج شدید گرما

به گزارش ایسنا، اوایل این هفته موج گرمایی که از سمت مراکش در شمال آفریقا و اسپانیا می‌آید، انگلیس تا بلژیک و یونان را درنوردیده و تا اواسط هفته به اوج خود می‌رسد.

آژانس هواشناسی اسپانیا هشدار زرد رنگ هواشناسی برای امروز (یک‌شنبه) صادر کرده و اعلام کرده این کشور احتمالا مانند سال گذشته تابستانی گرم‌تر از معمول را تجربه خواهد کرد.

پیش‌بینی‌ها در آلمان، بلژیک و سوئیس حاکی از آن است که روز سه‌شنبه دمای هوا به ۳۷ درجه سانتی‌گراد و روز چهارشنبه به ۳۸ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

ادراه هواشناسی انگلیس نیز اعلام کرده که ممکن است موج گرما منجر به وقوع "طوفان‌هایی شدید" شود و انگلیس شاهد آب و هوایی گرم، مرطوب و ناپایدار خواهد بود.

یونان نیز یکی دیگر از کشورهایی است که تحت تاثیر این موج گرما قرار خواهد گرفت و دمای آن تا آخر هفته به ۳۹ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

هواشناسی فرانسه نیز اعلام کرده که این موج گرما بی‌تردید موجب شکسته شدن رکورد گرمای این کشور شده و ماه ژوئنی بی‌سابقه در انتظار فرانسه است.

در تابستان سال ۲۰۰۳ میلادی، فرانسه در معرض موج گرمای شدیدی قرار گرفت که منجر به مرگ نزدیک به ۱۵ هزار نفر شد و اغلب آن‌ها سالمند بودند.

پیش‌بینی شده دمای هوای فرانسه  به ۳۵ تا ۴۰ درجه سانتی‌گراد برسد که در شب‌ها نیز هم‌چنان بالا باقی مانده و کم‌ترین کاهش را داشته باشد.

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، کارشناسان هواشناسی خاطر نشان کرده‌اند که این موج گرمای شدید بار دیگر اثرات گرمایش جهانی روی کره زمین را نشان می‌دهد و این شرایط آب و هوایی احتمالا از این پس شیوع بیش‌تری می‌یابد.

کد خبر 445050

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha