همشهری‌آنلاین: شهردار تهران از پیگیری توافق مدیریت شهری پایتخت و وزارت نفت برای توسعه حمل و نقل عمومی خبر داد.

حناچي

به گزارش شهرنوشت، پیروز حناچی در حاشیه افتتاح موزه پمپ بنزین دروازه دولت در جمع خبرنگاران گفت: امروز یکی از قدیمی‌ترین پمپ‌بنزین‌های تهران در قالب موزه افتتاح شد که این سایت در دروازه دولت قرار دارد. در این محدوده یک «پارک موزه» در حال شکل‌گیری است و از وزارت نفت بابت حفظ شناسنامه این ارگان تشکر می‌کنم.

او ادامه داد: یکی از دلایل بهبود وضعیت آلودگی هوای تهران که امروز شاهد آن هستیم، به عملکرد مناسب دوستان وزارت نفت مربوط است.

حناچی در خصوص توافق وزارت نفت و شهرداری برای کمک به حمل و نقل عمومی گفت: ما در حال پیگیری هستیم و اگر این موضوع به نتیجه برسد اعلام خواهیم کرد.

او درباره تولید آسفالت و این‌که شنیده شده برخی از شرکت‌های تولید آسفالت کارشان را از دست داده‌اند زیرا شهرداری از آنها آسفالت نمی‌خرد، گفت: ما به ظرفیت تولید آسفالت‌مان چیزی اضافه نکرده‌ایم اما انتظار داریم شرکت‌های تولید آسفالت قیمت را واقعی به ما ارایه کنند.

حناچی گفت: بهره‌وری کارخانجات ما بالا رفته و نیازهایی که داشتیم باعث شد تا میزان تولیدات بالا برود.

شهردار تهران در پاسخ به این سوال که امروز روز اول طرح کاهش آلودگی هوا بود و چه اثراتی را شاهد بودید، عنوان کرد: ۸۰ درصد از آلودگی هوای تهران به دلیل سوخت فسیلی است که ۴۰ درصد از این میزان به خودروهای شخصی مربوط است.

او افزود: کاهش استفاده از خودروهای شخصی و افزایش حمل و نقل عمومی دو هدفی است که به صورت توأمان در حال دنبال کردن آن هستیم.

کد خبر 445049

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha