شنبه ۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶
۰ نفر

بهناز رحیمیان - خراسان رضوی-خبرنگار: اجرای پروژه متوقف‌شده بیمارستان امداد و نجات جنوب مشهد از سر گرفته شد.

امداد و نجات درجنوب شهر

مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به ادامه عملیات اجرایی پروژه بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی امداد و نجات جنوب مشهد، در پاسخ به همشهری گفت: اجرای پروژه بیمارستان امداد و نجات جنوب از سال ۸۸ ابتدا با پیش‌بینی ۱۰۰ تخت آغاز و در سال ۹۱ به دلیل تحریم‌های اقتصادی با ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شد.  

«علی رحیمی» در نشست خبری افزود: در راستای تکمیل گام به گام پروژه‌های نیمه‌تمام در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، پس از تکمیل و افتتاح پروژه‌های در اولویت، تکمیل پروژه بیمارستان امداد و نجات در دستور کار قرار گرفت.  به گفته وی از سال ۹۴ پیگیری‌ها و مکاتبات زیادی در خصوص ادامه پروژه بیمارستان امداد جنوب مشهد با افزایش آن به ۲۰۰ تختخواب صورت گرفت، بیان کرد: با پیگیری‌های انجام‌گرفته از سال گذشته این پروژه جزو پروژه‌های مصوب دفتر مقام معظم رهبری قرار گرفت که ردیف اعتباری برای آن در نظر گرفته شد و ۲۵ میلیارد تومان اوراق مشارکت به آن تخصیص داده شد.  

این مقام مسئول با اشاره به این‌که تکمیل این پروژه با مساحت ۱۸ هزار مترمربع زیربنا نیاز به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد، افزود: اکنون با تزریق ۲۵ میلیارد تومان اعتبار عملیات اجرایی این بیمارستان با جدیت در حال انجام است و ۱۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. پیش‌بینی می‌شود با تخصیص بقیه اعتبارات این پروژه تا ۲ سال آینده به بهره‌برداری برسد.  

مدیر فنی طرح‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با بهره‌برداری از بیمارستان امداد و نجات جنوب و با دسترسی به امکانات بیمارستانی در ۴ محور شهر مشهد، به استاندارد جهانی در این حوزه دست می‌یابیم، به نحوی که بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد در شمال شهر، بیمارستان شهید کامیاب در شرق مشهد، بیمارستان طالقانی در غرب مشهد و بیمارستان امداد و نجات جنوب در جنوب مشهد خدمات درمانی و سوانح را به مجاوران و زائران ارائه می‌دهند.  

  • کاهش مرگ و میر کودکان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست اظهار کرد: اجرای طرح تحول نظام سلامت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد زمانی آغاز شد که این دانشگاه با کمبود ۳ هزار تخت بیمارستانی ضروری مواجه بود.   «شاپور بدیعی» با تاکید بر حمایت وزارت بهداشت و درمان و نیز همت حوزه مدیریت توسعه و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی در توسعه فضاها و افزایش تخت‌های بیمارستانی در استان گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد با کمک به خیر در تکمیل بیمارستان فوق‌تخصصی کودکان اکبر و تجهیز آن با ۶ اتاق عمل اکنون با ارائه خدمات کمی و کیفی مناسب، میزان مرگ‌ومیر کودکان را کاهش داده است.  

به گفته وی افتتاح بیمارستان ۶۱۰ تختخوابی امام رضا(ع) و اجرای طرح توسعه و هتلینگ بیمارستان قائم(عج) ارائه خدمات درمانی را به لحاظ کمی و کیفی افزایش داده است. همچنین بهره‌برداری از بیمارستان‌های شهرستان‌های فریمان، رشتخوار و باخرز و نیز بهره‌برداری از بیمارستان هاشمی‌نژاد در سال ۹۸، حجم مراجعان به بیمارستان‌های مشهد را کاهش داده است، به نحوی که اکنون همواره ۵ تا ۱۰ تخت اضافی در بخش مغز و اعصاب بیمارستان قائم وجود دارد.  

این مقام مسئول مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه مستقر در شهرک دانش و سلامت را یکی از به‌روزترین و استانداردترین مراکز در منطقه خاورمیانه دانست و افزود: ساخت بیمارستان امداد و نجات جنوب در کنار مرکز فوریت‌های پزشکی با امکان فرود بالگرد در فضای آن کمک می‌کند تا بیماران آسیب‌دیده در جاده‌ها با امداد هوایی به این مرکز منتقل شوند.

کد خبر 444962

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha