همشهری آنلاین: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: نصب چهار عدد تابلو هشداردهنده محل تردد یوز پلنگ آسیای در راه‌های مواصلاتی استان با رویکرد پیشگیری از تصادفات این گونه در دستور کار قرار گرفت.

تابلوهای هشداردهنده مسیر تردد یوز آسیایی در استان سمنان نصب شد

به گزارش مهر، امیر عبدوس ضمن اشاره به نصب تابلوهای بزرگ هشدار عبور حیوانات وحشی و نادر در راه‌های مواصلاتی استان سمنان، تاکید کرد: چهار عدد تابلو هشداردهنده برای پیشگیری تصادفات جاده‌ای یوزپلنگ در محور میاندشت-عباس آباد یکی از محورهای اصلی و پرتردد کشور و جاده ترانزیتی و مواصلاتی تهران- مشهد در شهرستان میامی که مسیر تردد یوزها محسوب می‌شود، نصب شد.

وی افزود: در سال‌های اخیر محور میاندشت عباس آباد که کریدور ارتباطی و مهاجرت حیات وحش بین زیستگاه‌های توران شاهرود، خوش ییلاق و میاندشت است، به علت چهار باند شدن و فراهم شدن امکان افزایش سرعت خودروها به قتلگاه گونه‌های نادر کشورمان همچون یوزپلنگ تبدیل شده لذا به سبب افزایش تصادفات جاده‌ای و مرگ و میر حیات وحش خصوصاً گونه در معرض انقراض یوزپلنگ ایرانی در این محل تابلو نصب شد.

  • ایمن‌سازی محور میاندشت

مدیرکل محیط زیست استان سمنان گفت: هفت قلاده یوزپلنگ محور میاندشت طی سال‌های ٨٩ تا ٩٧ تلف شده اند که آمار بالایی به نسبت کل جمعیت این گونه نادر در معرض انقراض است لذا این امر ضرورت اجرای طرح ایمن‌سازی این کریدور، برای حفظ باقی‌مانده‌های تنوع زیستی کشورمان را نشان می‌دهد.

عبدوس بیان کرد: طرح ایمن‌سازی محور میان دشت در کنار نصب تابلو شاهد اجرای فنس‌کشی دو سوی جاده در چهار هزار متر مسیر خواهد بود که با اعتبارات ملی معاونت محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست کشور هم اکنون این امر آغاز شده است.

وی با بیان این که پیشنهاد کاهش سرعت در طول ۳۰ کیلومتر از این مسیر به کمیسیون ایمنی راه‌های استان سمنان برای دریافت مجوز لازم توسط پلیس راهنمایی و رانندگی، از جمله اقدامات اولیه در راستای حفاظت از حیات وحش در این محور است، تاکید کرد: نصب دوربین‌های کنترل سرعت و نیز نور شب در این محور در زمره دیگر پیشنهادات است.

کد خبر 444919

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha