همشهری آنلاین: سران اتحادیه اروپا تحریم‌های مرتبط با شبه‌جزیره کریمه را به مدت ۶ ماه تمدید کردند. این تحریم‌ها شامل محدودیت‌های گسترده‌ای در بخش‌های مالی، انرژی و نظامی می‌شود.

نشست سران اتحاديه اروپا

به گزارش دویچه وله، روز پنجشنبه، ۳۰ خرداد (۲۰ ژوئن) دونالد توسک، رئیس شورای اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه تحریم‌های خود علیه روسیه را تا آخر ژانویه ۲۰۲۰ تمدید کرده است. این اقدام تنبیهی شامل بانک‌های دولتی، صادرات و واردات تجهیزات جنگی و صنایع نفت و گاز روسیه می‌شود.

به گفته توسک، علت تمدید تحریم‌ها سرپیچی روسیه از اجرای توافقنامه مینسک است.

بر اساس این توافقنامه علاوه بر برقراری آتش‌بس دائمی، طرف‌های درگیر در شرق اوکراین  باید دستکم تا ۱۵ کیلومتری این منطقه سلاح‌های سنگین را خارج می‌ساختند تا منطقه امنی به وسعت ۳۰ کیلومتر به دست بیاید.

اتحادیه اروپا امیدوار است که با ادامه تحریم‌ها ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه را زیر فشار قرار دهد تا او از نفوذ خود بر تجزیه‌طلبان در شرق اوکراین استفاده کرده و آنها را به مصالحه فراخواند.

زیان‌های دوجانبه

پیش‌تر گزارش شده بود که زیان‌های تحریم‌های غرب علیه روسیه که میلیاردها یورو برآورد می‌شود، دو جانبه بوده و نه تنها به روسیه بلکه به اقتصاد اتحادیه اروپا هم زیان وارد کرده است. به عنوان مثال بخش زیادی از تولیدات چند کارخانه در شرق آلمان به روسیه صادر می‌شد و آنها اکنون این بازار را از دست داده‌اند.

علاوه بر این، مسکو به خاطر واکنش به مثل در برابر اتحادیه اروپا بسیاری از تولیدات کشاورزی اروپا را تحریم کرده است.

روسیه پس از ضمیمه کردن شبه جزیره کریمه به خاک خود در سال ۲۰۱۴ از سوی کشورهای غربی تحریم شد.

علاوه بر تنبیه‌های اقتصادی، بیش از۱۷۰ شهروندان پرنفوذ روسیه و ۴۴ نهاد دولتی این کشور نیز در فهرست تحریم‌های اتحادیه قرار دارند.

کد خبر 444823

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha