همشهری‌آنلاین: مدیرعامل شرکت مترو گفت: نصب ۴ عدد پله‌برقی و سه هواساز داخل ایستگاه امام حسین (ع) در بخش جنوبی خط ۶ مترو تکمیل شده است.

مترو

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، با اعلام این خبر که در صورت تامین منابع مالی ایستگاه میدان امام حسین (ع) طی چند ماه آینده راه‌اندازی و به مدار بهره‌برداری وارد می شود، گفت: این ایستگاه در بخش جنوبی خط ۶ مترو حدفاصل دولت آباد تا میدان ولی عصر(عج) قرار دارد که نصب ۴ عدد پله‌برقی و سه هواساز داخل ایستگاه نیز تکمیل شده است.

 به گزارش شهرنوشت به نقل از روابط عمومی و بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، علی امام، مدیرعامل این شرکت به همراه مجری، مدیران اجرایی و فنی خط ۶  و همچنین پیمانکار این پروژه از روند پیشرفت پروژه ایستگاه تقاطعی میدان امام حسین (ع) (تقاطع بین خطوط ۲ و ۶) بازدید کرده و از نزدیک در جریان روند تکمیل این پروژه قرار گرفت.

او با اشاره به این‌که ایستگاه میدان امام حسین (ع) با خط ۲ تقاطع دارد، تصریح کرد: با راه‌اندازی این ایستگاه،  انتقال و جابه‌جایی مسافران جنوب شرقی تهران با خط ۲ به سهولت انجام خواهد شد بنابراین در این جلسه مقرر شد تا با تزریق بودجه  و تسریع در روند تکمیل ایستگاه؛ اقدامات لازم برای بهره‌برداری از مجموعه تا دو ماه آینده فراهم شود.

مدیرعامل شرکت مترو گفت: این ایستگاه بیش از ۹۸ درصد  پیشرفت فیزیکی و ساختمانی دارد. با تامین منابع مالی بخش تجهیزاتی شامل سیگنالینگ (سیستم کنترل اتوماتیک قطار)، سیستم تهویه، نصب هواساز و هواکش، پست‌های برق و سیستم مخابراتی و کابل کشی نیز به زودی تکمیل خواهد شد.

امام با اشاره به این‌که با راه‌اندازی این ایستگاه تبادل مسافر بین خطوط ۲ و ۶ انجام می‌شود، تصریح کرد: شهروندان جنوب شرقی تهران علاوه بر ایستگاه شهدا که با خط ۴ تقاطع دارد، می‌توانند از طریق ایستگاه تقاطعی امام حسین (ع) به خط ۲ مترو نیز دسترسی یابند.

بازدید و رصد هفتگی مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) از این ایستگاه، برای پیشرفت سریع عملیات اجرایی به‌طور مستمر انجام می‌شود.

کد خبر 444647

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha