سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۷
۰ نفر

سرمربی استقلال ۲۸ خرداد وارد تهران می‌شود، اما تیم تحویلی به او یک کوه مشکل دارد

استرا ماچوني

امروز بالاخره انتظارها به سر می‌رسد و آندرا استراماچونی به عنوان سرمربی جدید استقلال وارد تهران می‌شود. مرد ایتالیایی بعد از مدتها مذاکرات فشرده، بالاخره راضی شد روی نیمکت آبی‌پوشان بنشیند و در همین راستا طیاره حامل او امروز در فرودگاه پایتخت فرود خواهد آمد. در عین حال اما تیمی که قرار است تحویل استراماچونی شود، تا خرخره درگیر مشکل است؛ گرفتاری‌های ریز و درشت که برای او به ارث مانده و حل کردن‌شان اصلا ساده نیست.

  • اختلافات درون‌باشگاهی

در حال حاضر شاید مهم‌ترین معضل باشگاه که حسابی توی ذوق می‌زند، اختلافات درونی باشد. الان همه ایران می‌دانند بازیکنانی مثل حسین حسینی و وریا غفوری برای تمدید قرارداد با استقلال چه شروطی گذاشته‌اند و چه اعدادی خواسته‌اند. در نقطه مقابل، این بازیکنان هم به علی خطیر تاخته‌اند و معاون خبرساز باشگاه را به باد انتقاد گرفته‌اند. به طور کلی رفتارهای خطیر در استقلال حاشیه‌های زیادی به وجود آورده، هرچند یک عده هم از افشاگری او در مورد تقاضاهای بازیکنان به ظاهر عاشق استقبال کرده‌اند. در مجموع فضای فعلی با آنچه برای کسب موفقیت نیاز است، فاصله قابل توجهی دارد.

  • مشکلات مالی

در همین بدو ورود باید به آقای استراماچونی یادآوری کرد که او در زمینه دریافت مطالباتش، در نقطه‌ای قرار گرفته که چند ماه پیش برانکو ایوانکوویچ آنجا ایستاده بود. به هر حال مرد ایتالیایی باید بداند ما حتی به کسی که طی ۴ سال ۶ جام آورد و تیمش را به فینال آسیا برد هم به آسانی پول نداده‌ایم و هنوز قسط آخر مطالبات طرف پرداخت نشده، چه برسد به شما! مخصوصا که استقلال امسال از نظر مالی مشکلات زیادی هم خواهد داشت.

به هر حال قرارداد سال سوم وینفرد شفر به ارزش یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار باقی است که حتی در صورت پیوستن این مربی به عجمان هم نیمی از آن باید پرداخت شود. پول پروپئیچ و ایسما و منشا هم مانده. طلبکاران غیرمنتظره هم مثل همیشه وجود دارند که البته شامل بستانکاران داخلی هم می‌شود؛ مثل حنیف عمران‌زاده که دیروز برای چندمین بار از استقلال شکایت کرد. حجم بدهی‌های باشگاه طوری است که گفته می‌شود شاید آنها حتی جواز حضور در فصل آتی لیگ قهرمانان آسیا را هم به دست نیاورند. مهدی تاج چندی پیش بدون ذکر نام استقلال در این مورد هشدار داده بود.

  • منتقدان بدبین

یک مشکل دیگر استراماچونی روی نیمکت استقلال، بدبینی اولیه منتقدان است. در حقیقت بعد از عدم استفاده مطلوب وینفرد شفر از فرصت دو ساله‌اش روی نیمکت آبی‌پوشان، طبیعتا مدت مدارا با مربی ایتالیایی کمتر خواهد بود؛ مخصوصا که او سابقه اخراج از چند تیم آخرش را دارد و از همین حالا هم بعضی‌ها این موضوع را برایش دست گرفته‌اند. عرصه بر استرا چنان تنگ است که او حتی در بدنه هیات‌مدیره هم مخالفان آشکار دارد. مسلما کار کردن در این شرایط، آسان نیست.

کد خبر 444580

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha