همشهری آنلاین: سوزان کالینز در حال نوشتن کتابی تازه از مجموعه «بازی‌های گرسنگی» است که ماجراهایش ۶۴ سال پیش از سه‌گانه ویرانشهری می‌گذرد و هالیوود برای ساختن فیلمی بر اساس آن اعلام آمادگی کرده است.

جنيفر لارنس در بازي هاي گرسنگي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، چهارمین کتاب پس از سه‌گانه بسیار پرفروش و موفق «بازی‌های گرسنگی» فعلا بودن عنوان است و تقریبا یک سال دیگر یعنی ماه می ۲۰۲۰ (۱۰ سال پس از کتاب سوم) به بازار می‌آید. ماجراهای این کتاب در دنیای خیالی پانم می‌گذرد و قرار است بر داستان یک شورش ناکام موسوم به روزهای سیاه متمرکز شود. سه کتاب اول این مجموعه به ترتیب «بازی‌های گرسنگی»، «اشتعال» و «زاغ مقلد» نام داشتند.

نخستین کتاب خانم کالینز اواخر تابستان ۲۰۰۸ منتشر شد و ۲۰۰ هزار نسخه در چاپ اول در مجموع ۲۸ میلیون نسخه فقط در بازار داخلی ایالات متحده آمریکا فروخت. هر چند فروش دو کتاب بعدی در چاپ اول به ترتیب ۳۵۰ هزار و ۱.۲ میلیون نسخه بود اما فروش نهایی آنها حتی به مرز ۲۰ میلیون نسخه هم نرسید. شمارگان «بازی‌های گرسنگی»، «اشتعال» و «زاغ مقلد» در مجموع از ۶۵ میلیون نسخه در دنیا گذشته است.

موفقیت این سه کتاب زمینه را برای تولید نسخه‌های سینمایی فراهم کرد و در شرکت لاینزگیت چهار فیلم بر اساس «بازی‌های گرسنگی» تولید و روانه پرده سینما شد. بازیگر اصلی این چهار فیلم جنیفر لارنس در نقش کنتیس اوردین بود و فروش این مجموعه در دنیا به حدود سه میلیارد دلار رسید. «زاغ مقلد» در پاییز سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ در دو قسمت به نمایش عمومی درآمد و البته پرفروش‌ترین فیلم در بازار جهانی «اشتعال» بود.

سال ۲۰۱۷ یک پارک موضوعی با نام «بازی‌های گرسنگی» در شهر دبی افتتاح شد و لاینزگیت قصد دارد تابستان امسال پارکی مشابه در چین با فناوری سه‌بعدی افتتاح کند. کتاب‌های این مجموعه در ۵۶ منطقه و کشور به ۵۱ کشور ترجمه شده‌اند و کالینز هم یک کتاب خودزندگینامه تصویری با نام «سال جنگل» منتشر کرده است.

کد خبر 444527

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha