دومین جشنواره توت غرب تهران با مشارکت شهرداری منطقه ۵، باغداران و سرای محله کن و همشهری محله، ۲۸خرداد ساعت۱۰ برگزار می‌شود.

جشنواره توت کن

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ۵ با اعلام این خبر گفت: «در پهنه غربی پایتخت، لکه‌های سبزی وجود دارد که اکثر آنها به باغ‌ها و توتستان‌های محله کن مربوط می‌شود. توتستان‌هایی با قدمت ۴۰۰سال که هرکدام می‌توانند بازده اقتصادی مناسبی برای باغداران داشته باشند. همچنین امکان توسعه گردشگری را برای محله فراهم می‌کنند. در حقیقت برگزاری جشنواره توت محله کن بهانه‌ای برای رشد فرهنگی و توسعه گردشگری در این محله تاریخی است. »

«سیدحسین دلبری» جشنواره توت را آغاز اجرای طرح‌های فرهنگی و گردشگری محله کن معرفی کرد و افزود: «جشنواره توت کن حلقه‌ای از طرح فرهنگی و گردشگری این محله است. جشنواره خرمالو و به دنبال آن جشنواره بزرگ بوم‌شناسی محله کن از برنامه‌هایی است که در دستور کار این معاونت قرارگرفته است و در زمان مناسب برگزار خواهد شد. »

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه با اشاره به تجربه موفق رینگ گردشگری مذهبی محله کن در ماه مبارک رمضان گفت: «رینگ گردشگری مذهبی منطقه با هدف معرفی امامزادگان محله کن در ماه مبارک رمضان با استقبال شهروندان روبه‌رو شد. این استقبال باعث شد تا جشنواره توت با هدف معرفی محصولات این محله ۲۸خرداد در ۳ روز برگزار شود. رشد و توسعه گردشگری مذهبی و بومی در محله کن، رونق اقتصادی مناسبی برای این محله همراه دارد و این انگیزه‌ای برای حفظ باغ‌ها از سوی باغداران خواهد بود. »

کد خبر 444478

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha